همدان، عطرآگین از شمیم عطر ۶ آلاله زهرایی + فیلم

همدان- ایرنا- همزمان با ایام سوگواری و شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر ۶ آلاله سرخ امروز سه شنبه ۶ دیماه میان انبوه عاشقان و محبان وارادتمندان به خط سرخ شهدا و با حضور قشرهای مختلف مردم و مسئولان تشییع و در ۶ نقطه و شهرهای مختلف استان همدان به خاک سپرده شدند.

مردم قدرشناس و شهیدپرور دیار دارالمونین و دارالمجاهدین همدان که میزبان سه تن از این کبوتران خونین بال بود با شوری وصف ناشدنی این آلاله های فاطمی را در روز شهادت زهرای اطهر(س) بر روی دستان پرمهرشان از میدان امام خمینی(ره) تا محل تدفین این شهدا تشییع کردند.

نوای دلنشین «شهید گمنام سلام» همراه با اشک های جانسوز سوگواران حضرت زهرا (س) از سوی نوحه خوانان و مداحان در طول مسیر نیز فضایی معنوی و نسیمی جانفزا همزمان با شمیم عطر حضورکبوتران خونین بال به شهر سرد همدان بخشیده بود.

پیکر مطهر این سه شهید بی نام ونشان پس از تشییع باشکوه واقامه نماز با همراهی و استقبال شکوهمند قشرهای مختلف مردم ولایی این دیار، در اداره کل آموزش و پرورش ، دانشگاه فرهنگیان و امامزاده کوی خضر در شهرستان همدان به خاک سپرده شدند.

خبرهای رسیده از شهرستان رزن میزبان یکی از شهدای گمنام نیز حاکی است که مردم و جوانان پرشور این دیار هم استقبال باشکوهی از مهمانشان داشتند و پیکر مطهر این آلاله سرخ امروز پس از تشییع در میان انبوه محبان و سوگواران فاطمی در محل پارک ورزشی شهر رزن آرام گرفت.

گزارش خبرنگار ایرنا ازشهرستان ویژه ملایر، میزبان پیکر مطهر ۲ تن از شهدای گمنام نیز حکایت از استقبال شکوهمندانه و شورانگیز امت شهیدپرور، خداجوی و ولایتمدار این دیار دارد و ملایری ها در مراسم وداع با این ۲ آلاله سرخ همزمان با برنامه های ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) سنگ تمام گذاشتند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان با قدردانی از حضور باشکوه مردم مومن و شهیدپرور همدان در مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدا و همچنین آیین های وداع و استقبال از این شهدا در طول یک هفته گذشته و در جای جای استان نیز گفت: این حضور و این شکوه مردم نشانه عشق و ارادت امت بزرگ و فاطمی ایران اسلامی به خط سرخ شهادت و مسیر شهدا است.

سردار مهدی مظفری با بیان اینکه این شهدا در زمان شهادت بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن داشتند، افزود: این شهدا در ۳۷ سال گذشته و با چه کوشش ها و مجاهدت هایی توسط کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی می شوند و پیکر مطهرشان به وطن بازگشته و اینچنین مورد استقبال مردمی قرار می گیرند.

استان همدان هشت هزار شهید، ۲۷ هزار جانباز و نزدیک به هزار آزاده در دوران دفاع مقدس، تقدیم انقلاب کرده است. این استان دارای ۱۵۲ مزار شهید گمنام در ۵۵ گلزار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha