۶ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84981674
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

متعهد به پاسداری از خون شهدا و ارزش های اسلامی هستیم

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت : پاسداری از خون شهدا و حراست از ارزشهای نظام و اسلام که بسیاری از جوانان و زنان و مردان این سرزمین برای حفظ آن از جان گذشتند رسالت و وظیفه ای است که همه ما به آن متعهد هستیم.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در مراسم تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام در رشت همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع خبرنگاران افزود : عزت و اقتدار امروز ما مرهون خون شهیدان والامقامی است که با بذل جان، حفظ تمامیت ارضی، آرامش جامعه و امنیت پایدار را برای ما به ارمغان آوردند.

وی عنوان کرد : این شهدای گمنام و دهها و صدها هزار شهید دیگر این سرزمین هر چند با خدا معامله کردند اما آرامش و امنیت امروز ما در سایه این رشادت ها و از خودگذشتی ها رقم خورد و باید با ادای دین به خون شهدا، حظف امنیت و وحدت و انسجام خود در مسیر اقتدار و آبادانی این سرزمین گام برداریم.

وی تصریح کرد : به طور حتم راه درست و حق مسیری است که شهدا رفتند نسلی که در میان آنان جوانان و نوجوانان دهه ۶۰ کم نبودند و با همه وجود در مقابل انبوه دشمنان و منافقان ایستادگی کرده و آنان را نابود کردند و با وجود آنان و رشادتهایشان بود که توانستیم در هشت سال دفاع مقدس پیروز شویم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: این شهدا با نثار جان خود، درخت تنومند انقلاب اسلامی را بارور کردند و در برهه کنونی نیز وظیفه ما است که راه این شهدای گرانقدر را ادامه دهیم.

استاندار گیلان به تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام در این استان اشاره و بیان کرد: خدا را شاکریم که توفیق داد تا میزبان این سه شهید فرزندان پاک این سرزمین باشیم که پیام‌آور شهدای کربلا هستند.

عباسی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: اقتدار و ارزشهای اسلام و انقلاب وآرمانهای شهدا و امام راحل(ره) فراموش شدنی نیست و ما نیز در پیروی از راه شهدا از آرمانهای آنان حفاظت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گرچه این سه شهید گرانقدر گمنام و بی نشان هستند اما پیکر پاک و مطهر آنان که فرزندان عزیز و با عزت ایران زمین هستند فضای نورانی و معنوی را به ما هدیه کرده و امیدواریم که با قدرت در مسیر آنان گام برداریم.

پیکر پاک سه شهید دفاع مقدس روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و مسئولان ارشد استان گیلان در رشت تشییع شد .

مراسم خاکسپاری سه شهید گمنام در گیلان همزمان با سراسر کشور در شهرهای لوشان، فومن و رستم آباد بعد از ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

پیکر ۱۱۱ شهید دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی در محدوده استان‌های میسان و بصره در جنوب شرق عراق کشف شد که مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال ۶۷ است.

استان گیلان بیش از هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی‌مان کرد و بیش از ۲۲ هزار جانباز و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده سرافراز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha