قشم پایتخت گردشگری مومنانه و مسئولانه می شود

قشم - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با تدابیر اندیشیده شده به دنبال این هستیم تا قشم را به پایتخت گردشگری مومنانه و مسئولانه تبدیل کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این مطلب را حجت الاسلام محمدسعید آخوندی در آیین وداع با پیکر شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس که همراه با عزاداری و مداحی اهل بیت (ع) در محل قرارگاه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهید «مجتبی امیری دوماری» در محل معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، عنوان کرد.

وی ادامه داد: تجربه دوران دفاع مقدس نشان می دهد که هر کجا که مردم پای آرمان ها و گفتمان نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب ایستادگی کردند، پیروزی حاصل شد و امروز هم باید در همین مسیر گام بر داریم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید براساس آموزه های دینی و فرهنگ غنی ساکنان جزیره مطالبه گری کرده و بستر را برای گردشگری خانواده محور فراهم کنیم.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این مراسم گفت: ترویج فرهنگ شهادت و حجاب و عفاف و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی، امروز یکی از وظایف عمومی اعضای جامعه است.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی خاطرنشان کرد: شهروندان و کسبه باید همسو با آرمان های شهدا و در راه رضای خدا در حوزه حجاب و عفاف و مقابله با آسیب های اجتماعی برای فرهنگ سازی تلاش کنیم.

براساس این گزارش آیین وداع با شهید گمنام دفاع مقدس امروز(چهارشنبه هفتم دی ۱۴۰۱) در معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با عزاداری و مداحی اهل بیت (ع) با حضور جمعی از کارکنان این سازمان و مردم شهیدپرور شهرستان مرزی قشم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این شهید گمنام یکی از پنج شهید گمنامی است که روز یکشنبه (چهارم دیماه ۱۴۰۱) همزمان با ایام فاطمیه با حضور مردم شهید پرور و مسئولان شهرستان مرزی قشم وارد فرودگاه بین‌ المللی این جزیره شده بود.

این شهید گمنام ۲۲ ساله در عملیات تک دشمن در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده و از منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده است.

قرار است پیکر مطهر این شهید قهرمان وطن در پارک شهید گمنام شهر بندری درگهان جزیره قشم به خاک سپرده شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha