مدرسه ساز کلاهبردار در دام پلیس/ دستگیری سارقان موبایل با ۱۲ شاکی 

تهران - ایرنا - رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک خیر مدرسه ساز اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد. 

به گزارش روز شنبه ایرنا از پلیس تهران، سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهارداشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و عنوان کردند یک صفحه جعلی با نام و تصاویر یک خیر مدرسه ساز در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۵۵ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی خیرین با جعل هویت یک خیر مدرسه ساز با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به ساخت مدرسه برای مناطق محروم از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضائی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌ عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات افراد خیر معروف در کشور در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۱۹ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌ های مجازی جعلی که با جذابیت‌ های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا مرکز فوریتهای سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

دستگیری ۲ سارق اماکن جنوب تهران

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ سارق که از باغ های جنوب تهران سرقت می کردند، خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه ای اظهار داشت: در پی اعلام یکی از شهروندان به سامانه ۱۱۰ در خصوص حضور سارق در محل بلافاصله تیم عملیاتی کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه به محض حضور ماموران یکی از سارقان سوار بر وانت شده و دیگری بر روی دیوار یکی از منازل حضور داشت افزود: شخصی که سوار بر وانت بود قصد فرار داشته که با عکس العمل به موقع پلیس دستگیر شد و نفر دوم از روی دیوار منازل اقدام به فرار بصورت حیاط به حیاط نموده که در نهایت دستگیر و زمین گیر می شود.

رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهمان ۴۷ و ۴۱ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی معترف شدند و وانتی هم که این متهمان برای سرقت استفاده کرده بودند توقیف و در ادامه بررسی های پلیسی به دست آمد که سارقان سابقه سرقت از اماکن خصوصی و اموالی از قبیل موتوربرق، پمپ، کپسول و بخاری را از باغ های این محل به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون ریال داشتند.

سرهنگ موقوفه ای با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق سرقت و تحمل حبس در زندان بودند خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان دیگر ادامه دارد.

دستگیری سارقان محتویات خودرو

سر کلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان محتویات خودرو خبر داد و گفت: کشف سایر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

سرهنگ رسول بهرامی ارشد در تشریح این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت محتویات خودرو در در محله عباس آباد رسیدگی به این موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از ماموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و گشت زنی های هدفمند را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه روز گذشته ماموران حین گشت زنی به ۲ نفر که در حال پرسه زنی بودند مشکوک می شوند افزود: با دستگیری این متهمان و بازرسی از کیف همراه آنان تعداد زیادی ابراز آلات مورد نیاز سرقت کشف و متهمان به قصد خود مبنی شناسایی خودرو و سرقت محتویات آن اعتراف کردند.

سر کلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: جهت بررسی های بیشتر پس از اخذ مجوز از مقام قضایی و مراجعه به مخفیگاه متهمان تعدادی آینه بغل خودرو، زنجیر چرخ و باند کشف شد و متهمان ۴۱ و ۳۶ ساله تا کنون به پنح فقره محتویات خودرو معترف شد و مال باختگان شناسایی و به کلانتری دعوت شدند.

دستگیری سارقان موبایل با ۱۲ شاکی

سرپرست سر کلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۲ موبایل قاپ در گشت زنی های هدفمند خبر داد و گفت: متهم با ۱۲ شاکی روانه دادسرا شد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی با اعلام این خبر بیان داشت: در اجرای طرح مقابله با موبایل قاپی در محدوده کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس تیم عملیات کلانتری بصورت نامحسوس سطح حوزه فعال بوده که راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت موبایل یکی از شهروندان را قاپیده و به سرعت متواری شدند.

وی با بیان اینکه بی درنگ مهار سارقان عملیاتی و ماموران برای دستگیری سارقان وارد عمل شدند، افزود : با تعقیب و گریز چند دقیقه ای در نهایت موتورسیکلت سارقان متوقف و سارقان دستگیر می شوند و سه تلفن همراه سرقتی و یک باتوم و اسپری اشک آور نیز از آنان کشف شد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: متهمان ۲۷ و ۳۵ ساله در پی جویی های انتظامی به جرم ارتکابی و سرقت تلفن همراه اعتراف کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha