مسجد محوری باید در جغرافیای پیرامونی نمود داشته باشد

بوشهر - ایرنا - نمابنده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: مسجد محوری در جامعه نباید با فعالیت‌های درون مسجد یکی و محدود شود بلکه این فعالیت‌ها باید در جغرافیای پیرامونی نیز نمود پیدا کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در دیدار با مدیران مراکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر بیان کرد: مسجد جایگاهی مهم دارد به همین خاطر دشمنان همواره به دنبال تخریب آن هستند که باید توطئه‌های دشمنان در طول تاریخ نسبت به مساجد شناخته و در برای خنثی کردن آنها برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: دشمن برای فاصله گرفتن جوانان و نوجوانان از مساجد برنامه‌ریزی کرده است به همین خاطر باید با برنامه صحیح و جذاب برای جذب این قشر تلاش شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه مسجد تنها فضایی است که خداوند آن را در جغرافیای زمین به خود منسوب کرده است، گفت: این مکان مقدس منشاء تمام تحولات اسلامی است و به همین دلیل مسجد هم حافظ و منبع دین و دیانت و هم مرکز خدمات حکومتی و مردمی است.

مسجد محوری باید در جغرافیای پیرامونی نمود داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: مسجد باید حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و تجلی بخش نظرات رهبر معظم انقلاب باشد و در مقابل مواضع جهان استکبار نیز سکوت نکند.

وی با بیان اینکه امام جماعت مسجد محور وحدت و هدایت تمامی فعالان درون مسجد است، افزود: مساجد باید کانون وحدت آفرینی بر مبنای ولایت و ولایت مداری باشند و در این زمینه متولیان امور مساجد تلاشی جدی داشته باشند.

در پایان این نشست حکم مدیران مراکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های استان بوشهر از سوی صفایی بوشهری به آنها اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha