نماینده ولی فقیه در استان سمنان: استکبارستیزی از مصادیق تکریم شهدا است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: آبرو و حیثیت اسلام به برکت خون شهدا است و تکریم شهدا در استکبارستیزی تجلی می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز دوشنبه در دومین کنگره ملی ۱۷۹ شهید نهضت سوادآموزی در سالن اجتماعات پارک موزه دفاع مقدس در استان سمنان با حضور وزیر آموزش و پرورش، افزود: تکریم شهدا آن است که ملت در برابر مستکبران سر خم نکند و یاد شهدا را همواره در جامعه گرامی بدارد.

وی افزود: شهدا نیازی به ما ندارند و برگزاری یادواره گرامیداشت شهدا، فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و رشادت است.

امام جمعه سمنان گفت: شهدا در وصیتنامه‌های خود تاکید بر پیروی از ولی فقیه زمان برای رسیدن به کمال و سعادت دارند و پیروی از توصیه شهدا در وصیتنامه‌هایشان رمز سعادت ما و شکست بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب، افزود: زنده نگهداشتن پیام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از کار شهدا نیست.

برگزاری کنگره شهدا گامی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم با بیان اینکه شهدا به گردن ما حق دارند و در هر قشری که در جامعه قرار داریم باید قدردان خانواده های شهدا و جانبازان باشیم که فرزندان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند، بیان کرد: کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی گامی برای بزرگداشت و ادامه راه شهدا است.

عادل خالقی افزود: شهدا برترین انسان‌ها و شهادت والاترین نیکی‌ها است، ما تعهدات زیادی نسبت به شهدا داریم که باید به آن‌ها پایبند باشیم.

وی یادآور شد: استقامت در مسیر شهدا و پایبند بودن به آرمان آن‌ها از ویژگی‌های منحصر به فرد خانواده‌های شهدا است و شهدا الگویی مهم برای جوانان امروز جامعه هستند که بتوانند حق و باطل را تشخیص دهند و فریب دشمن را نخورند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش به منظور شرکت در کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی در استان به سمنان سفر کرد و دیدار با فرهنگیان و شرکت در شورای آموزش و پرورش استان از جمله برنامه‌های نوری در سفر به استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha