وزیر آموزش و پرورش: از فناوری‌های نوین در سوادآموزی به ۱.۴ میلیون نفر استفاده شود

سمنان- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار فرد بیسواد در کشور شناسایی شده‌اند که برای باسوادکردن آنها باید از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی بهره‌برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز دوشنبه در حاشیه سفر به سمنان به رسانه ها ابراز داشت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیسواد در کشور داریم و در زیست‌بوم جدید باید کار ترکیبی برای باسوادکردن این افراد در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد که به این ترتیب، استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی در زمینه باسوادکردن این افراد استفاده می‌شود.

وی به پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) که باسوادکردن افراد را نهضت معرفی کردند اشاره و اضافه کرد: سوادآموزی نهضتی است که به مشارکت نیازمند است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مشارکت به این معنا است که افراد درون خانواده و مساجد حضور پیدا کنند و مسوولیت بپذیرند که یک یا چندنفر را باسواد کنند و این کار باید از دایره خانواده ها آغاز شود.

نوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی در باسوادی افراد نقش خوبی داشته است که مجامع بین المللی نیز به آن اذعان دارند و وزارت آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی آمادگی کامل در این زمینه دارند.

وی با اشاره به رویکرد مردمی دولت سیزدهم، گفت: وزارت آموزش و پرورش نیز در زمینه ریشه‌کنی بیسوادی رویکرد مردمی دارد تا این نقص نیز که شایسته جامعه نیست هرچه زودتر برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش در کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی شرکت کرد و با حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار داشت. نشست با فرهنگیان و شرکت در شورای آموزش و پرورش استان از دیگر برنامه‌های نوری در سفر به استان سمنان است.

استان سمنان حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز در یکهزار و ۱۰۰ واحد آموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha