شناسایی نیازمندان با همکاری «خانه‌های امداد» و «شهرداران کوچه‌ها»

تهران - ایرنا - رئیس طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کشور گفت: خانه‌های امداد با همکاری شهرداران کوچه‌ها، وظیفه شناسایی و ارائه خدمت به نیازمندان در سطح محلات آسیب‌پذیر را برعهده خواهند داشت.  

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کمیته امداد، علی آقامحمدی در گردهمایی مدیران و مسئولان خانه‌های امداد منطقه‌ای با اشاره به اینکه اکنون ۱۲۰ هزار شهردار کوچه با خانه‌های امداد سراسر کشور همکاری می‌کنند، افزود: شهردار کوچه از ساکنان همان کوچه انتخاب می‌شود تا شناخت کافی از مشکلات و مسائل محله را داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات متعدد مردم در محلات محروم کشور، افزود: تاخیر در خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند بخشودنی نیست و خانه‌های امداد نیز با هدف شناسایی نیازمندان محلات و تسریع در ارائه خدمت به آنان طراحی شده است.

آقامحمدی با بیان اینکه راه‌اندازی خانه‌های امداد یک اقدام بی‌سابقه در کشور است، افزود: در این طرح، حکمرانی محلات به مردم سپرده شده است و هر کوچه یک شهردار مخصوص به خود دارد که وظیفه سرکشی به خانواده‌ها و شناسایی نیازهای آنان را برعهده خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این راستا به نقش قابل توجه شهرداران کوچه تاکید کرد و گفت: این شهرداران، مدیران آینده کشور هستند.

وی از برنامه‌ریزی برای حضور دانش‌آموزان کنکوری در محلات هدف در کلاس‌های آمادگی کنکور خبر داد و تصریح کرد: دانش‌آموزان مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم در محلات محروم از این مزیت برخوردار می‌شوند.

ضرورت بازگشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

این مسئول بر ضرورت بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش آمادگی دارد همه این افراد را سر کلاس ببرد؛ پوشش ۶ میلیون نفر در بیمه سلامت هم از جمله اقدامات شاخص خانه‌های امداد است که از برکت آن، بیمه سراسری محلات در سراسر کشور اجرایی شد.

رئیس طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کشور ساخت ۳۵۰ هزار واحد مسکن برای نیازمندان با همکاری وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن و اتاق تعاون را از دیگر فعالیت‌های انجام شده در سطح محلات برشمرد و گفت: این واحدهای مسکونی با تسهیلات مناسب در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این گردهمایی با تاکید بر اهمیت فعالیت خانه‌های امداد در سطح محلات، گفت: پیشرفت و توسعه کشور بدون توجه به نقش مردم، شعاری بیش نیست.

حبیب‌اله آسوده با بیان اینکه طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات یک الگوی مشارکتی و نهادسازی در سطح کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: خانه امداد در ساحت اجرایی از یک شفافیت برخوردار بوده و صفر تا صد امور برعهده مردم است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به فعالیت ۶۸ خانه امداد در محلات آسیب‌پذیر تهران، اضافه کرد: این خانه‌ها با همراهی مردم در حوزه‌های شناسایی نیازمندان، مهارت‌آموزی، کمک به جهیزیه و ازدواج، تامین مسکن، کمک به اشتغال و خدمات درمانی اقدامات در خورد توجهی انجام داده‌اند.

وی بر نقش جوانان در پیشرفت و توسعه هر محله تاکید کرد و اظهار داشت: آبادانی هر محله منوط به فعالیت جوانان آن محله است زیرا ساختار و حکمرانی در خانه‌های امداد یک ساختار مردم‌محور است.

گردهمایی مدیران و مسئولان خانه‌های امداد منطقه‌ای با حضور علی آقامحمدی رئیس طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کشور، حبیب‌اله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد و مدیران و مسئولان خانه‌های امداد از استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و قم برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha