اتحادیه اروپا درباره اعمال محدودیت برای ورود مسافر از چین تصمیم‌گیری می‌کند

تهران- ایرنا- اتحادیه اروپا اعلام کرد که بدلیل نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در چین روز چهارشنبه جلسه‌ای با هدف اتخاذ یک موضع هماهنگ در مورد ورود مسافر از این کشور آسیایی برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزیر بهداشت بلژیک دوشنبه شب خبر داد که فاضلاب هواپیماهای ورودی از چین را برای یافتن سرنخی احتمال از سویه‌های جدید کرونا بررسی می‌شود.

فرانک واندنبروک به تلویزیون VRT گفت: باید با هماهنگی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا کارهای بیشتری انجام شود. اگر کشورهای اروپایی با هم بگویند که برای ورود به اروپا ابتدا باید آزمایش بدهید، این پیام خوبی به چین می‌دهد.

سوئد که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد اعلام کرد که چهارشنبه برای اتخاذ تدابیر لازم در مورد ورود مسافر از چین تشکیل جلسه می‌دهد.

یاکوب فورسمد وزیر بهداشت سوئد گفت: مهم است که اقدامات ضروری بسرعت اتخاذ شود.

ایتالیا، فرانسه و اسپانیا پیش از این ارائه نتیجه آزمایش عدم ابتلا به کرونا را برای مسافران ورودی از چین الزامی کرده بودند.

آمریکا و برخی کشورهای دیگر خصوصا در آسیا نیز اقدامات مشابهی در مورد این مسافران در نظر گرفته‌اند.

دور جدید شیوع گسترده ویروس کرونا در چین از اواخر ماه نوامبر آغاز شد؛ یعنی زمانی که سرانجام پکن در پی اعتراضات سراسری سیاست سخت‌گیرانه «کووید صفر» را کنار گذاشت.

به گزارش رسانه‌ها، میلیون‌ها چینی در جریان افزایش اخیر گونه‌های اومیکرون در این کشور مبتلا شده‌اند، امری که زنگ خطر را برای جهان به صدا درآورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha