درخشش تکواندوکاران کرمانشاهی در رقابت‌های آزاد قهرمانی کشور

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات تکواندو استان کرمانشاه گفت: تکواندوکاران استان در رقابت‌های آزاد قهرمانی جوانان و بزرگسالان کشور با کسب ۶ مدال رنگارنگ بسیار خوش درخشیدند.

«مهدی همتی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دوره از مسابقات تحت عنوان مرحله نخست رقابت‌های انتخابی تیم ملی از روز هفتم دی ماه با حضور ۸۲۶ تکواندوکار از سراسر کشور در سالن خانه تکواندو آغاز شده بود، در نهایت عصر روز یازدهم دی ماه با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

وی افزود: در این دوره از رقابت ها تکواندوکاران شایسته استان در ۲ رده آقایان و بانوان در مجموع صاحب سه مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز شدند.

رییس هیات تکواندو استان کرمانشاه یادآور شد: «علی خوش روش» در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم از کرمانشاه در یک رقابت نزدیک با پیروزی برابر امیرمرتضی عابدیان از استان مازنداران به مدال طلا رسید که در همین وزن «شایان صحبتی» از کرمانشاه نیز به مدال برنز دست پیدا کرد.

همتی گفت: در وزن منفی ۸۷ کیلوگرم نیز «آرین سلیمی» از کرمانشاه و سهیل محمدیان از البرز راهی مبارزه نهایی شدند که در دیدار نهایی این وزن سلیمی در ۲ راند پیروز شد و به نشان طلا دست یافت.

وی اضافه کرد: در رده بانوان نیز «کوثر اساسه» به مدال طلا رسید و «آتوسا پروین» و «سحر مرادی» نیز به مدال نقره دست یافتند.

همتی ادامه داد: این سه بانوی تکواندوکار شایسته استان کرمانشاه همچنین از سوی کادر فنی به اردوی انتخابی تیم ملی بانوان نیز دعوت شدند که دعوت از این تعداد ورزشکار برای نخستین بار در تاریخ تکواندو بانوان استان بوده است.

به گزارش ایرنا، هم اینک حدود ۹ هزار ورزشکار که ۱۰ درصد از جمعیت ورزشکاران استان کرمانشاه را تشکیل می دهند در رشته تکواندو در حال فعالیت هستند که از این تعداد چهار هزار و ۷۰۰ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha