بیش از ۲۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج در آذربایجان غربی پرداخت شد

ارومیه - ایرنا - سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ۲۹ هزار و ۹۱۴ فقره تسهیلات ازدواج امسال به متقاضیان واجد شرایط به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال پرداخت شد که این مقدار تسهیلات ۴.۷۱ درصد تسهیلات کشور در این بخش است.

محمد سپهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این میزان تسهیلات ازدواج تا پایان آبان امسال (۸ ماه) پرداخت شده است، افزود: مبلغ تسهیلات اعطایی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در این میان ۱۴ هزار و ۱۳۸ متقاضی از ۶۴ هزار و ۹۰۲ متقاضی ثبت نام کننده همچنان در صف دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل هستند.

سپهری با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تسهیل در امر ازدواج جوانان ادامه داد: امسال با تاسیس ۲۳ سمن در حوزه جوانان مجموع سمن‌های استان به ۱۴۸ سمن رسید، ضمن اینکه تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده نیز با تاسیس ۶ مرکز جدید به ۲۰ مرکز رسیده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در ردیف استانهای موفق در زمینه تعداد مراکز مشاوره ازدواج و پراکندگی آنها در کشور قرار دارد، اظهار کرد: طی ماه‌های آینده یک یا ۲ مرکز جدید دیگر هم در استان تاسیس خواهد شد.

سپهری با اشاره به اینکه ورزش و جوانان مجوز تاسیس مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده را صادر می‌کند، یادآور شد: این مراکز در بخش مشاوره‌های رایگان برای جوانان کم بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی در آستانه ازدواج فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه گزارش گیری و پیگیری وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج توسط بانک‌های عامل استان هم مستمر انجام می‌شود، گفت: در حوزه استحکام بخشی به تعالی خانواده و ترویج ازدواج آگاهانه آسان و بهنگام به عنوان هدف استراتژیک، استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی، برگزاری جلسات کمیته سامان ازدواج در تمامی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در حوزه ایجاد اشتیاق در بین جوانان و ترغیب آنها به امر ازدواج، برگزاری برنامه‌های هفته ازدواج، شناسایی زوجین موفق و تجلیل از آنها و معرفی بعنوان الگوی موفق در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های اجرایی است.

سپهری با اشاره به اینکه این نهاد در حوزه استحکام بخشی و تعالی خانواده، نیز فعال است، افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان به‌عنوان متولی برگزاری کارگاه‌های قبل از ازدواج ایفای نقش می‌کندو جزو دستگاه همکار در برگزاری کارگاه حین و بعد ازدواج است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه امسال ۳۹ دوره و هر دوره با هشت کارگاه براساس ابلاغ وزارتی در سراسر استان با محوریت شهرستان‌های با وضعیت آماری ضعیف ازدواج و طلاق برگزار خواهد شد، ادامه داد: ۲۲ دوره تاکنون برگزار شده و تا پایان سال چند کارگاه دیگر هم برگزار خواهد شد.

اداره کل ورزش و جوانان در بخش ازدواج در سه حوزه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد که این حوزه‌ها، «استحکام بخشی به تعالی خانواده و ترویج ازدواج آگاهانه آسان و به‌هنگام»، «ایجاد اشتیاق در بین جوانان و ترغیب آنها به امر ازدواج» و «طرح جوانی جمعیت» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha