۱۰ میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران به خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مرتبط با مدیریت بحران مصوب سفر دولت به استان تخصیص یافته است و این اعتبار گامی موثر در حل مشکلات این حوزه است.

مرتضی رجایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین ۲ هزار و ۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای اقدامات مربوط به مدیریت بحران در سفر دوم تیرماه سالجاری رییس جمهور به خراسان شمالی مصوب شد که به ۲۰ مورد از بحران های شاخص استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار از این منابع برای مطالعه طرح های آبخیزداری استان مصوب شد که تاکنون ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مطالعه این طرح ها تخصیص یافته است.

رجایی خاطرنشان کرد: برای کنترل کانون های فرسایش بادی و برای بیابان زدایی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که از این میزان ۲.۲ میلیارد تومان تخصیص یافت و چهار میلیارد تومان از این منابع نیز برای تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی استان تخصیص یافته است.

وی افزود: تاکنون پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار سفر دولت برای توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قرار گرفته است همچنین پنج میلیارد تومان از منابع برای خرید اتوبوس انتقال خون تخصیص یافته است.

رجایی درباره اعتبارات تخصیص یافته از محل مدیریت بحران به بخش کشاورزی استان نیز گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای توسعه سامانه های نوین آبیاری و هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم برای بازسازی و نوسازی قنوات استان در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد و به لحاظ کوهستانی بودن همواره با خطرت سیل، زلزله و طوفان مواجه است.

این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

مهم ترین گسل های خراسان شمالی گسل اسفراین است که این گسل با درازای حدود ۱۷۰ کیلومتر و راستای شمال باختری- جنوب خاوری واقع شده که از حاشیه شمال خاوری شهر اسفراین گذر می کند.

بر اساس آمار مدیریت بحران استانداری خراسان شمال؛ وقوع حادثه‌های طبیعی در نیمه نخست امسال ۶ هزار و ۶۱ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرد و این خسارت ها در بخش های مختلف کشاورزی، راه، زیربنایی و تاسیسات اداری وارد شد که بیشترین آن در بخش کشاورزی است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha