مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی در غزه برگزار شد

تهران – ایرنا – مردم و گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی و همراهان شهیدش را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا از رسانه های فلسطینی این مراسم روز چهارشنبه به همت کمیته فلسطینی روز جهانی قدس و با حضور نمایندگان گروه های مقاومت، احزاب ملی، نمایندگان مجلس، بزرگان و مردم نوارغزه برگزار شد.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این آیین گفت: دشمن می خواست فرهنگ و روش شهید قاسم سلیمانی را در فلسطین محو کند ولی ناکام ماند و شکست خورد.

ولید القططی با بیان اینکه فرهنگ و راه و روش شهید سلیمانی همچنان در فلسطین زنده است افزود: حضور فلسطین در قلب ایران، اصلی ترین عامل و دلیل ترور شهید سلیمانی بود.

وی اضافه کرد: شهادت سلیمانی به دلیل جایگاه وی در پرونده فلسطین و حمایت همه جانبه مالی، تسلیحاتی و انتقال تجربه به مقاومت بود و این موضوع بارها در پیام های وی به مقاومت فلسطین آمده است.

القططی یادآور شد: شهید سلیمانی در پیامهایش به مقاومت فلسطین اینگونه گفت: "اطمینان داشته باشید، ایران با هرفشار و تحریمی که روبرو باشد، فلسطین را تنها نمی گذارد".

وی بیان کرد: شهید سلیمانی خواستار نابودی اسرائیل به عنوان یک وظیفه شرعی برای امت اسلامی بود و به خاطر همین هدف خون وی توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی ریخته شد.

این عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی گفت: ما نیازمند تقویت روابط با امت اسلامی و دریافت هر حمایت و کمکی در هر سطحی هستیم.

القططی اضافه کرد: معیار ما برای روابط با امت اسلامی بستگی به میزان نزدیکی آن ها به آرمان فلسطین دارد، هرچه به فلسطین و اهداف آن نزدیکتر باشند ما به آن ها نزدیکتر می شویم و هرچه دور باشند از آن ها فاصله می گیریم.

وی افزود: معیار دیگر ما برای نزدیکی به کشورهای اسلامی دوری و نزدیکی و دوستی و دشمنی آن ها با رژیم صهیونیستی است.

القططی خواستار هم افزایی قدرت امت اسلامی در راستای آزادسازی فلسطین و دوری از درگیری ها و اختلافات حاشیه ای شد که تفرقه را تشدید می کند.

وی بر دستیابی به وحدت از دروازه مقاومت و آزادسازی تاکید کرد.

عضو برجسته کمیته های مقاومت مردمی فلسطین نیز گفت: محور مقاومت امروز با یاری خدا و تلاش های شهید سلیمانی قدرتمندتر از همیشه با تجربه های فراوان درحال پیشرفت و توسعه است.

محمدالبریم افزود: مقاومت می تواند به مبارزه در راه آزادسازی و بازگشت تا زمان آزادسازی کامل سرزمین فلسطین ادامه دهد.

وی اضافه کرد: برای نشانن دادن وفاداری خود به شهید سلیمانی و همه شهدای امت اسلامی واجب است که با تمام توان برای بیداری امت اسلامی و رهایی آن از اندیشه ها و اعتقادات ناصحیح که رژیم صهیونیستی بذر آن را در میان ما پراکنده است تلاش کنیم.

ابومجاهد تصریح کرد: شهید سلیمانی به شهدا و خانواده های آن ها اهمیت ویژه ای می داد و شهدای محور مقاومت را شهدای همه امت اسلامی می دانست و رژیم صهیونیستی را دشمن اصلی این امت به شمار می آورد.

وی گفت: محور مقاومت که شهید سلیمانی برای تشکیل ان کوشید، امروز به لشکری بزرگ و گسترده از مبارزان مجهز باتجربه تبدیل شده است که آماده پیروزی نهایی بر رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین افزود: کسانی که فکر می کنند با ترور سردار سلیمانی پیروز شده اند اشتباه می کنند زیرا شهید سلیمانی زنده است و پروژه مقاومت وی در حال گسترش و پیشروی است و این پروژه سرفصل گسترش تلاش های ما تا آزادسازی و بازگشت و نابودی فلسطین است.

البریم اضافه کرد: فرماندهان و رهبران فلسطینی که با شهید سلیمانی دیدار داشته اند، او را شخصیتی قدرتمند و فانی در عشق به فلسطین یافته اند.

وی گفت: شهادت حاج قاسم به یاری خدا سرآغاز دراز شدن دست یاری امت اسلامی به سوی فلسطین تا زمان آزادسازی، آزادی و استقلال فلسطین و همه جهان خواهد بود.

ابومجاهد افزود: در سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به دشمنان امت اسلامی اعلام می کنیم که مبارزه و مقابله متوقف نخواهد شد و قدس چاشنی انفجاری بزرگ در منطقه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha