تمام نوابغ دست‌یافتنی هستند/از شهدا الگو بگیریم 

تهران- ایرنا- مسئول کمیسیون علم و فناوری شورای راهبردی روابط خارجی خطاب به دانشجویان گفت: الگوهای فوق العاده ای در بین شهدا، نیروی هوایی و ارتش وجود دارند که می‌توانید برای رسیدن به اهدافتان از آنها الگوبرداری کنید. تمام این افراد و نوابغ دست‌یافتنی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سورنا ستاری فرزند شهید منصور ستاری در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سرلشکر منصور ستاری خطاب به دانشجویان رشته علوم و فنون هوایی حاضر در این مراسم اظهار داشت: برای ایجاد تحول به ۲۰ تا ۳۰ سال زمان نیاز داریم. شما دانشجویان برای رسیدن به اهدافتان باید برنامه ریزی داشته باشید. الگوهای فوق‌العاده‌ای در دانشگاه ستاری حضور دارند که برای موفقیت می‌توانید از آنها الگوبرداری کنید. شهدای این دانشگاه روزی پشت همین میزها می نشستند؛ آنها اراده کردند و به هدف خود رسیدند.

وی افزود: دی ماه، ماه خاصی است؛ در این ماه تعداد زیادی از فرماندهان مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید احمد کاظمی و پدرم به شهادت رسیدند. همه ما می‌میریم و مرگ حقیقت زندگی است اما اینکه چه تاثیری بر محیط جامعه و خانواده خود داشته‌ایم، مهم است. شهید ستاری در وصیتنامه‌اش نوشته است که «سعی کردم خدمتگزار باشم.»

ستاری با بیان اینکه باید بدانید کجا کار و تحصیل می‌کنید و در پایان زندگی بدانید که چه تغییراتی و تحولاتی در زندگی رقم زده‌اید،‌ ادامه داد: نیروی هوایی سراسر خون و افتخار است و با خون بسیاری از شهدا عجین شده است. پایه دانشگاه ستاری نیز نوآوری و تکنولوژی است و تحولات جدی و مهم در عرصه های مختلف ایجاد می کند. ترکیب تکنولوژی با اعتماد به نفس بسیار مهم است.

تمام نوابع دست‌یافتنی هستند/از شهدا الگو بگیریم 

امیر سرتیپ خلبان محمدرضا مروی‌ نام، رئیس دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری نیز در این مراسم اظهار داشت: این دانشگاه در طول فعالیت‌های خود که مزین به نام شهید ستاری است، تاکنون مدعی است که در حوزه‌های مختلف مرجعیت و محوریت دارد و در حوزه سبدِ نیازِ دفاعی نیروی هوایی و نیروهای مسلح کشور نقش آفرینی بسزایی دارد.

وی افزود: این اثرگذاری و نقش‌آفرینی حاصل نمی‌شد مگر از اراده ای که در سال ۱۳۶۷ موجب تاسیس این دانشگاه شد. امیدواریم بتوانیم با انجام مسوولیت‌ های‌ خود نقش‌آفرینی تمدن سازی در جهان داشته باشیم.

در ادامه این مراسم از خانواده شهیدان منصور ستاری، علیرضا یاسینی، مصطفی اردستانی، احمد شجاعی و جمع دیگری از شهدای نیروی هوایی تقدیر شد.

شهید منصور ستاری متولد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۲۷ و سرلشکر و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. وی در روز پانزدهم دی ماه سال ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، به همراه شماری از همراهان نظامی خود، به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha