سازمان ملل: بازدید مقام صهیونیستی از مسجد الاقصی تحریک آمیز است

نیویورک – ایرنا- دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه با ابراز نگرانی از اوضاع در سرزمین های اشغالی، بازدید مقام صهیونیستی از مسجد الاقصی را تحریک آمیز دانست.

به گزارش ایرنا، محمد خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین گفت: ما نگران رویدادهای هفته گذشته در بیت المقدس و تنش ها و خشونت های گسترده تر در کرانه باختری اشغالی هستیم.

این مقام سازمان ملل گفت: اگرچه دیدار وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی با خشونت همراه نبود اما با توجه به حمایت قبلی بن گویر از تغییر وضعیت موجود در این مکان مقدس، این دیدار تحریک آمیز تلقی می شود.

دستیار دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: شرایط در اماکن مقدس بیت المقدس به شدت شکننده است و هر حادثه یا تنشی در این مکان می‌تواند گسترده شود و باعث خشونت در سراسر سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اسرائیل و سایر نقاط منطقه شود.

الخیاری تصریح کرد: با در نظر گرفتن این واقعیت، مجددا درخواست دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌ها مبنی بر پرهیز از اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها را در داخل و اطراف اماکن مقدس تشدید بیت المقدس کند، تکرار می کنم.

این مقام ارشد سازمان ملل تاکید کرد: در این زمان حساس، همه تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها باید تشویق شود و از سوی دیگر باید با همه اقدامات تحریک‌آمیز، یکجانبه و خشونت آمیز باید قاطعانه مخالفت شود.

وی ادامه داد: رهبران همه طرف ها مسئولیت دارند تنش ها را کاهش دهند و شرایط را برای آرامش ایجاد کنند و سازمان ملل همچنان آماده کمک و حمایت از این تلاش ها است.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رزیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین کشورهای عربی ازجمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند.کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha