رژیم صهیونیستی مجوز سفر وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین را لغو کرد

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی مجوز سفر وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطین را لغو کرد؛ این اقدام بخشی از مجموعه فشارها علیه فلسطینی‌ها است که دولت تندروی جدید اسرائیل چند روز پیش اعلام کرد.

به گزارش ایرنا ، رسانه های منطقه اعلام کردند، ریاض مالکی، وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای گفت که در حال بازگشت از مراسم تحلیف رئیس جمهوری برزیل بود که به او اطلاع دادند اسرائیل مجوز سفر وی را لغو کرده است.

این مجوز، به مقامات ارشد فلسطینی اجازه می‌داد تا برخلاف فلسطینی‌های عادی، به راحتی به کرانه باختری رود اردن بروند و از آن خارج شوند. مشخص نیست که آیا مجوز سایر مقامات نیز لغو شده است یا خیر.

یورو نیوز گزارش داد، دولت افراطی رژیم صهیونیستی روز جمعه اقداماتی را برای «مجازات فلسطینی‌ها» تصویب کرد که نوعی «انتقام» تفسیر می‌شود؛ چراکه آنها بالاترین نهاد قضایی سازمان ملل را تحت فشار قرار دادند تا نظر خود را درباره اشغالگری اسرائیل اعلام کند.

اگرچه احکام دیوان بین‌المللی دادگستری الزام‌آور نیست اما می‌تواند بر افکار جهانی تاثیرگذار باشد.

این رفتار اسرائیل نشان‌دهنده رویه سختی است که دولت جدید این کشور تنها چند روز بعد از آغاز به کار، در قبال فلسطینی‌ها اتخاذ کرده است. رفتار «انتقامی» اسرائیل در حالی است که خشونت‌ها در کرانه باختری افزایش پیدا کرده و از مذاکرات صلح نیز تنها خاطره‌ای باقی مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha