ژنرال صهیونیست: تحریم تشکیلات خودگردان ریختن بنزین روی آتش است

تهران- ایرنا- یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی، تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین را ریختن بنزین روی آتش ارزیابی کرد و به نخست‌وزیر این تشکیلات نیز درباره فروپاشی آن هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، ژنرال «نیتزان آلون» مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در واکنش به اقدامات تحریمی این رژیم علیه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این کار ریختن بنزین روی آتش است.

وی تصریح کرد: تحریم تشکیلات خودگردان نه تنها تنش ها و چرخه خشونت را متوقف نخواهد کرد بلکه حملات فلسطینی ها را در کرانه باختری تشدید می‌کند.

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی هاآرتص، با رد انتقادات از این تشکیلات به خاطر شکایت از رژیم صهیونیستی گفت: فلسطینی ها حق دارند از اشغالگران به جامعه جهانی شکایت کنند.

وی تصریح کرد: تحریم های اسرائیل علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به سرعت به فروپاشی آن منجر خواهد شد.

به گفته گروه های مقاومت فلسطین، تشکیلات خودگردان فلسطین در زمین صهیونیستها بازی می کند و با همکاری امنیتی با دستگاههای رژیم صهیونیستی به عنوان اهرم دست نشانده و بازوی آنها علیه مبارزان فلسطینی اقدام می کند.

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه در بیانیه‌ای از تحریم علیه تشکیلات خوگردان فلسطین خبر داد.

براساس این بیانیه، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته است که ۱۳۹ میلیون شکل (حدود ۳۹ میلیون دلار) را از اعتبارات تشکیلات خودگردان فلسطین قطع کند که به گفته صهیونیست‌ها به عنوان حقوق ماهانه خانواده اسیران و شهدای فلسطینی پرداخت می شد.

رژیم صهیونیستی این اعتبار را قرار است به خانواده شهرک نشینان صهیونیست اختصاص دهد که در درگیری با جوانان فلسطینی کشته شدند.

از دیگر تحریم‌های رژیم صهیونیستی آن است که ساخت منزل فلسطینی‌ها در منطقه جیم که ۶۰ درصد از مساحت کل کرانه باختری رود اردن را تشکیل می دهد، متوقف می شود.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر خواستار تحریم علیه مسئولان فلسطینی شده است که از دادگاه بین المللی لاهه خواسته اند تا تعریفی درباره ماهیت اشغالگران ارائه دهد.

دولت افراطی نتانیاهو تاکید کرده که مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم و رفت و آمد آن ها محدود شود.

مجمع عمومی سازمان ملل روز شنبه گذشته قطعنامه ای را با ۸۷ رای موافق علیه رژیم صهیونیستی صادر کرد.

این مجمع با اکثریت آرا درخواست فلسطین برای صدور استفساریه حقوقی از سوی دیوان دادگستری بین المللی درخصوص ماهیت اشغالگری اسرائیل را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، ۸۷ کشور به این قطعنامه رای موافق، ۲۶ کشور رای مخالف و ۵۳ کشور رای ممتنع دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha