۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84993579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشته ژیمناستیک در زنجان توسعه می‌یابد

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای رشته ژیمناستیک در استان باید برای توسعه آن برنامه ریزی منسجم و هدفمندی انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز دوشنبه در مجمع عمومی سالانه هیات ژیمناستیک استان با اشاره به میزبانی اخیر استان از مسابقات کشوری، افزود: این ورزش، یک رشته المپیکی است و ژیمناست‌ها باید از قدرت بدنی بالا، انعطاف و هوش خوبی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه یک ژیمناست باید به ابعاد مختلف این رشته ورزشی توجه کند، اضافه کرد: ژیمناستیک در میان جوانان و نوجوانان به ویژه در فصل تابستان بسیار طرفدار دارد و گروه های هدف به ویژه خانواده ها خواستار شرکت فرزندان خود در رشته ژیمناستیک هستند.

این مسوول با بیان اینکه تعداد زیاد مراجعه کنندگان این رشته ورزشی، مسوولیت این هیات را چند برابر می کند، ادامه داد: طی هفته های گذشته مجامع رشته های مختلف ورزشی در استان برگزار شد اما آمارهای ارائه شده آنها مطلوب نبود ولی آمار ارایه شده در این مجمع نشان می دهد اقبال خانواده ها به این رشته ورزشی بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اوایل تابستان امسال ظرفیت برای ثبت نام نوجوانان در این رشته ورزشی فراهم نبود، اضافه کرد: نیاز به آموزش در این رشته ورزشی بسیار زیاد است و باید توجه به برنامه ریزی منسجم برای توسعه آن در استان بیش از گذشته مورد توجه باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: برای توسعه ژیمناستیک در استان ظرفیت بسیار خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد و می توان با استفاده از این ظرفیت ها و توسعه این رشته ورزشی برای اشتغال مربیان ژیمناستیک استان نیز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت مربیان در این رشته ورزشی به درآمدزایی بیشتر برای آنها منتهی می شود، گفت: سرمایه گذاری در این رشته باید بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد و برای پاسخگویی مناسب به خانواده ها نیز نظارت و کنترل های لازم انجام شود.

بازرگان با بیان اینکه ژیمناسیک در استان نسبت به رشته های دیگر توانمندتر است و آنچه شاهد هستیم نتیجه فعالیت گذشتگان است، افزود: بر این مبنا باید به وظایف و رسالت خود در این خصوص عمل کنیم و از ظرفیت پیشکسوتان شناسنامه دار این رشته نیز برای توسعه آن بهره بگیریم.

وی یادآور شد: ژیمناستیک به دلیل پتاسیل های زیاد خود، فضایی برای ظهور و بروز استعدادهای جدید است و باید از تجربیات پیشکسوتان نیز برای توسعه این رشته ورزشی استفاده کرد.

بازرگان گفت: در حوزه نرم افزاری نیز باید اقدامات لازم انجام شود چون آمارهای ارائه شده در خصوص فعالیت مربیان با وجود متقاضیان زیاد در این حوزه، قابل قبول نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha