۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85512757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰۰ ورزشکار زنجانی در رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کنند

زنجان - ایرنا - رییس هیات ژیمناستیک استان زنجان گفت: هم اکنون ۸۰۰ ورزشکار زن و مرد در رشته ورزشی ژیمناستیک در سطح استان فعال هستند که این تعداد با توجه به پایان یافتن امتحانات دانش آموزان و افزایش زمان اوقات فراغت به مراتب افزایش می‌یابد.

علی فرامرزلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ژیمناستیک جزو سه رشته پرطرفدار استان است بر همین اساس با تجهیز امکانات و خرید لوازم مورد نیاز ورزشکاران توسعه می یابد.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های مناسب، برگزاری مسابقات مختلف و میزبانی اردوهای ورزشی چشم انداز روشنی برای ژیمناستیک استان متصور است.

این مسوول ورزشی با اشاره به تثبیت سکانداری فدراسیون ژیمناستیک اظهار داشت: هم اکنون بانوان زنجانی در این رشته ورزشی بیش از گذشته فعال شده اند و در صدد کسب میزبانی مسابقات ایروبیک ژیمناستیک هستیم.

وی بازیکنان شاخص این رشته ورزشی در سطح استان را یادآور شد و گفت: "مهدی شامی، امیرحسین احمدی و سعید الهیاری " بازیکنان شاخص این رشته در بخش بزرگسالان را شامل می شوند.

رییس هیات ژیمناستیک استان زنجان یادآور شد: مهدی شامی، ژیمناست‌کار زنجانی توانست طی سال گذشته و در رده سنی جوانان مقام دوم کشوری را از آن خود کند.

وی خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی هم اکنون در شهرستان های استان فعال و شمار علاقه مندان و استقبال کنندگان از آن روز به در حال افزایش است.

به گفته وی، سرمایه گذاری و حمایت های ویژه در این بخش می تواند چشم انداز بهتری را فراهم و به توسعه روز افزون آن کمک کند.

به گزارش ایرنا، ژیمناستیک ورزشی مفرح،‌ محبوب، پرطرفدار و پایه برای دیگر رشته های ورزشی و جزو رشته های آمادگی جسمانی بوده و نیازمند بنیه و استقامت قوی، انعطاف بدنی، تعادل و کنترل و تمرینات آن شامل دویدن، پرش، چرخش، حفظ تعادل، غلت و پشتک زدن است.

این رشته جزو ورزش های المپیکی محسوب می شود که شامل ۱۸ رویداد در بخش های هنری،‌ موزون و ترامپولین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha