۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۰۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84993847
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیانیه جنبش الامه لبنان در محکومیت اهانت نشریه موهن فرانسوی

تهران- ایرنا- دبیرکل جنبش «الامه» لبنان با صدور بیانیه‌ای اهانت و توهین به مرجعیت دینی و سیاسی جهان اسلام امام خامنه‌ای دام ظله العالی در نشریه موهن "شارلی ابدو" را به شدت محکوم و تاکید کرد که این اقدام نشان دهنده میزان نفرت و کینه‌توزی این نشریه و دولت فرانسه نسبت به اسلام و ایران است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری العهد، شیخ عبدالله جبری دبیرکل جنبش «الامه» لبنان در این بیانیه اظهار داشت: آنچه مجله معروف به خصومت علیه اسلام و مسلمانان و همچنین اهانت به پیامبر امت حضرت محمد (ص) منتشر و به امام سید علی خامنه‌ای اهانت کرد، احساسات مسلمانان و آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد، چراکه جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه‌ای نقطه عطفی در زندگی ملت‌هایی ایجاد کرد که در آرزوی آزادی بودند و جمهوری اسلامی همچنین راه را برای افتادن منطقه به دست صهیونیست‌ها مسدود کرد.

شیخ جبری در ادامه با محکوم کردن توهین مستقیم علیه مسلمانان به بهانه آزادی بیان، تاکید کرد: این نشریه از ناهنجاری‌ها و بی‌اخلاقی‌ها دفاع کرده و به نفرت، خشم و دشمنی میان مسلمانان و دنیای غرب دامن می‌زند.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» که پیشتر با اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) درصدد پیشبرد پروژه اسلام هراسی برآمده بود، اینک با توهین به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پروژه ایران هراسی را در دستور کار قرار داده‌؛ اقدامی در لوای آزادی بیان که تابعی از لابی‌گری سیاسی و اهداف ایدئولوژیک است.

وقتی نام نشریه طنز و فکاهی فرانسوی «شارلی ابدو» از ذهن می‌گذرد، بی‌درنگ مفاهیمی همچون «تحقیر»، «توهین» و «افترا» به ذهن متبادر می‌شود که در لوای آزادی بیان علیه افراد و اعتقادات آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به تازگی شارلی ابدو مسابقه‌ای با هدف نشر کاریکاتورهای موهن برگزار کرده که انتقادات زیادی به این نشریه و همچنین سیاست یک بام و دو هوای غرب به ویژه فرانسه وارد شد، تا جایی که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام موهن، «نیکلاس رش» سفیر فرانسه را احضار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha