استان سمنان پرچم‌دار تحقق تعهد اشتغال در کشور

سمنان- ایرنا- استان سمنان با ایجاد بیش از ۱۳‌ هزار شغل و تحقق ۱۲۵ درصدی تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در مدت کمتر از یک سال، دومین استان برتر کشور در عملیاتی شدن تعهد اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دولت سیزدهم با برنامه نظام جامع پایش، زیست‌بوم ملی اشتغال کشور و راه‌اندازی سامانه‌های جست‌وجوی شغل، فضای کسب‌وکار را بهبود بخشیده و به دنبال حل معضل بیکاری است به طوری که نرخ بیکاری در فصل تابستان امسال به کمترین نرخ بیکاری در ۱۸ سال اخیر رسید و در تابستان امسال نیز اعلام شد که استان سمنان برای اولین بار طی یک دهه اخیر، نرخ بیکاری ۶.۱ درصد و زیر هفت درصد را تجربه کرد که بسیار ارزشمند است‌.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در تابستان ١٤٠١، بخش خدمات کشور با ٥٠.٤ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. بخش صنعت با ٣٣.٨ درصد و کشاورزی با ١٥.٨ درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

بر پایه آخرین گزارش‌ها، ۱۷ درصد سهم اشتغال استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت و معدن ٣٧ درصد از اشتغال استان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است؛ بقیه سهم اشتغال این استان در بخش خدمات است.

استان سمنان پرچم‌دار تحقق تعهد اشتغال در کشور

تحقق ۱۲۵ درصدی تعهد اشتغال در استان سمنان در مدت کمتر از یکسال

استان سمنان بر اساس گزارش‌های اعلامی از سوی نهاد ریاست جمهوری در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی در سطح کشور، توانسته رتبه دوم را به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان گفت: ۱۲۵ درصد از تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۱ تحقق یافت و سمنان در این زمینه دومین استان برتر کشور محسوب می‌شود.

سیدمحمدرضا هاشمی ابراز داشت: استان سمنان بر اساس گزارش های اعلامی از سوی نهاد ریاست جمهوری در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی در سطح کشور، توانسته رتبه دوم را به خود اختصاص دهد که امری ارزشمند است.

وی یادآور شد: از ۳۴ دستگاه اجرایی استان سمنان تاکنون ۳۳ دستگاه اجرایی بیشتر از میزان در نظر گرفته شده برای سال ۱۴۰۱ تعهداتشان را به انجام رساندند.

استاندار سمنان بیان کرد که تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۲ نفر میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان سمنان برای سال ۱۴۰۱ بود که تاکنون بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی بالغ بر ۱۲۵ درصد اشتغال ایجاد شد و تا پایان سال پیش‌بینی می شود به ۱۴۰ درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سال گذشته تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ایجاد ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل بود که با همراهی و اهتمام مدیران استان، برای ۱۱ هزار و ۶۳ نفر شغل ایجاد شد و بر اساس آمار سال گذشته، استان موفق به تحقق ۱۰۶ درصدی تعهد ایجاد اشتغال شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه چهار دستگاه اجرایی استان سمنان بیش از ۵۰۰ نفر فرصت شغلی تعهد اشتغال داشتند که جای قدردانی دارد، گفت: بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان جذب شد و برای تسهیلات تبصره ۱۶ نیز ۱۸ بانک در استان متولی پرداخت تسهیلات هستند.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه مردم اولویت مدیران در دولت سیزدهم هستند، افزود: در بحث پاسخگویی به مردم، روابط عمومی استانداری سمنان در بین استانداری ها و فرمانداری های سراسر کشور توانسته است رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

استان سمنان پرچم‌دار تحقق تعهد اشتغال در کشور

ایجاد ۱۱هزار و ۲۸۲ فرصت شغلی تعهد اشتغال ۱۴۰۱ استان سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: تعهد اشتغال استان برای امسال اشتغالزایی برای ۱۱هزار و ۲۸۲ نفر در بخش دولتی و خصوصی است.

جعفر کاشانی تصریح کرد: میزان اشتغالزایی و تعهد اشتغال با ثبت اطلاعات در سامانه ملی رصد اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرصت‌های شغلی جدید بر اساس اجرای برنامه های اشتغالزایی سمنان در حوزه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای، فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی است.

وی اضافه کرد: تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار نقشی مهم در اشتغالزایی دارد که این راهبرد در سمنان به منظور رفع معضل بیکاری پیگیری می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یادآور شد: تقویت فرهنگ سازی در بخش آموزش‌های مهارتی به منظور اشتغالزایی مهم و ضروری است که باید توسعه و گسترش این آموزش ‌ها به صورت ویژه دنبال شود.

ایجاد ۲هزار و ۳۷۸ فرصت شغلی سهم مرکز استان سمنان در تحقق اشتغال

فرماندار سمنان گفت: امسال ایجاد ۲هزار و ۳۷۸ فرصت شغلی به وسیله دستگاه‌های اجرایی و واحدهای زیرمجموعه این دستگاه‌ها در شهرستان سمنان هدفگذاری شد.

محمد بهرامی ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی مانند اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) بیشترین سهم را در تعهد اشتغالزایی در شهرستان سمنان دارند.

وی خاطر نشان کرد: فرصت‌های شغلی جدید بر اساس اجرای برنامه های اشتغالزایی سمنان در حوزه های مختلف از جمله اعطای تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، تسهیلات مشاغل خانگی، طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای، فعالیت‌های تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، کشاورزی و همچنین اشتغال بخش دولتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha