۳۱۷ نفر در استان سمنان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فراگرفتند

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۳۱۷ نفر از مهارت‌جویان این اداره کل از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در محیط‌کار واقعی آموزش‌های مهارتی فرا گرفتند.

سید حسین شاهچراغ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز کرد: ۱۰۷ واحد پذیرنده مهارت‌جو در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از ابتدای امسال تا پایان دی ماه بودند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که در آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز همزمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می شود.

وی با بیان اینکه در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی متقاضی در کنار استادکار(مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را فرامی‌گیرد، افزود: افراد متقاضی فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط کار واقعی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه‌ کنند.

شاهچراغ آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی را از اهداف اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط‌کار واقعی عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۶۷ عنوان حرفه در بخش دولتی این اداره‌کل برای علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل علاوه بر حرفه‌آموزی، دوره‌های آموزشی در بخش دولتی در بخش غیردولتی و مشارکتی نیز برگزار می‌کند، گفت: ۱۵ هزار و ۴۲۳ نفر از ابتدای فرودین تا پایان دی ماه در بخش دولتی استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیردولتی فنی وحرفه‌ای در استان سمنان وجود دارد.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha