تردد در جاده های اصلی چهارمحال و بختیاری با وجود لغزندگی برقرار است

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به عملیات ۲۴ ساعته برف‌روبی در محورهای ارتباطی استان، گفت: در حال حاضر تردد در تمامی محورهای اصلی استان برقرار است اما به سبب برف و یخبندان لغزنده است و خودروها باید مجهز به زنجیرچرخ باشند.

روح‌الله غلامی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعت ۶ روز دوشنبه بارش برف در محورهای ارتباطی استان آغاز شد اما بلافاصله گروه‌های راهداری اقدام به برف‌روبی کردند و عملیات برف‌روبی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اولویت بازگشایی محورهای ارتباطی با محورهای اصلی است که این محورها با تلاش راهداران در حال حاضر باز است و تنها تردد در محور ارتباطی بروجن به سمیرم به کُندی انجام می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به مسافران توصیه می‌شود که از سفرهای غیرضروری در محورهای ارتباطی این استان خودداری کرده و در صورت ضرورت، خودروهای خود را به زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی و ایمنی مجهز کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: پس از برف‌روبی محورهای اصلی و فرعی، برف‌روبی راه‌های روستایی که احتمال مسدود شدن آن وجود دارد آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

بر اساس آخرین گزارش اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری، ارتفاع برف در کوهرنگ ۲۸ سانتی‌متر، در شهرکرد ۱۹ سانتی‌متر، بروجن ۲۱ سانتی‌متر، لردگان ۱۱ سانتی‌متر، اردل ۱۷ سانتی‌متر، فارسان ۲۴ سانتی‌متر، سامان ۲۳ سانتی‌متر، بن و فرخشهر هر کدام ۱۸ سانتی‌متر، ایلبگی ۱۷ سانتی‌متر، آلونی ۲۳ و دزک ۱۹ سانتی‌متر ارتفاع برف ثبت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha