راه ارتباطی روستاهای محاصره در برف کوهرنگ بازگشایی شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار کوهرنگ از تلاش شبانه‌روزی راهداران برای بازگشایی محورهای برف‌گیر شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش انجام گرفته راه ارتباطی بیش از ۹۰ درصد روستاهای محاصره در برف بازگشایی شده است.

شهباز اکبری شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارش کم سابقه برف در شهرستان طی شبانه‌روز گذشته در حدود ۶۰ روستا در محاصره برف قرار گرفتند و راه ارتباطی این روستاها با مرکز شهرستان قطع شد که با تلاش راهداران و اکیپ‌های شهرداری و دهیاری راه ارتباطی بیش از ۹۰ این روستاها بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است که تا ساعت چهار صبح چهارشنبه راه ارتباطی تمامی روستاها بازگشایی شود.

فرماندار کوهرنگ ارتفاع برف در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر این شهرستان را بیش از دو متر اعلام کرد و گفت: بارش برف به این میزان در سال‌های اخیر کم‌سابقه بوده و امید می‌رود با این بارش‌ها منابع آب زیرزمینی که با افت شدید روبرو است، تغذیه شود.

اکبری، وضعیت شهرستان کوهرنگ را عادی اعلام کرد و گفت: اگرچه حجم سنگینی از برف در شهرستان وجود دارد اما تمامی محورهای ارتباطی باز است و تردد در آن جریان دارد اما باید توجه داشت که تردد در این محورها لغزنده است و خودروها باید مجهز به زنجیرچرخ باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به جز اکیپ‌های شهرداری و دهیاری، هشت اکیپ راهداری و چهار اکیپ امدادی و خدماتی در شهرستان در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha