۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 84995721
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندارهمدان: نگاه غربی‌ها به زن تبعیض‌آمیز است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: نگاه غربی‌ها به زن، نگاهی تبعیض‌آمیز است اما در فکر و فرهنگ اسلامی زن جایگاه رفیعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت مقام زن و روز مادر در استانداری همدان افزود: نگاه فرهنگ غربی و نظام سرمایه‌داری به زن، یک نگاه کالایی است و بیشتر به دنبال آن هستند تا امیال و خواسته‌های آن‌ها را تامین کنند.

وی ادامه داد: اما در نگاه دین مبین اسلام زن یک شخصیت باکرامت است و وظیفه و رسالت سنگین تربیت انسان و انسان سازی را بر عهده دارد و در انسان سازی فصل مشترکی با انبیاء الهی دارند.

استاندار همدان با بیان اینکه زنان دارای مسئولیت های چند بعدی هستند و در همه ابعاد به خوبی و شایستگی وظایف خود را انجام دادند اظهار داشت: زنان مسئولیت های خطیر را با شایستگی تمام انجام می دهند.

وی یادآور شد: زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس حضوری پررنگ و فعال داشتند و با شرکت در پشت جبهه ها و توجه به مجروحان تلاششان کمتر از رزمندگان نبود.

استاندارهمدان: نگاه غربی‌ها به زن تبعیض‌آمیز است

قاسمی فرزاد ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب نقش و نگاه بی بدلیلی به زنان داشته و دارند و بانوان را مورد توجه خاص و تکریم قرار می دهند.

استاندار همدان افزود: شهدای والا مقام و شهیدانی همچون سردار سلیمانی ها و سردار همدانی ها در دامن مادرانی پرورش یافتند که در راه خدمت به اسلام و دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور از هیچ تلاشی فرو گذار نکردند.

قاسمی فرزاد گفت: دشمنان با انجام اقدامات ضد فرهنگی تلاش کردند بانوان را از جامعه جدا کنند اما بانوان با هوشیاری و بصیرت خود و رعایت حجاب و عفاف دست رد بر سینه دشمنان زدند.

وی ادامه داد: دشمنان در این قضایا به دنبال منافع خود هستند و در کشورهای سوریه و عراق نیز با این روش ها و اسلام هراسی تعداد زیادی را به خاک و خون کشیدند.

استاندار همدان افزود: روزنامه فرانسوی شارلی ابدو با اسم حقوق بشر و آزادی بیان چطور به خود اجازه می دهد به مرجعیت پویا، فکور، عالم و اندیشمند و فخر جهان اسلام و مایه حیات محرومان اهانت کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اقدامات و دسیسه های دشمنان در مقابل بیداری و بصیرت زنان ناکام ماند اظهار داشت: با این صلابت، وحدت و انسجام نظام حفظ شد و دشمن با این اتحاد نمی تواند ادامه دهد و دچار زبونی و ضعف شده است.

استاندارهمدان: نگاه غربی‌ها به زن تبعیض‌آمیز است

وی در ادامه به نقش و جایگاه مهم مشاوران بانوان فرمانداران و ادارات اشاره و به مدیران توصیه کرد: توجه ویژه به این بخش داشته باشند چراکه این مشاوران در راستای تحکیم خانواده و جمعیت در تلاش هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان نیز گفت: مشاوران امور بانوان در دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها ماموریت های زیادی دارند که توجه به جوانی جمعیت از مهمترین آنها است.

«فاطمه ستاری نوید» افزود: مسئولان از نقش و جایگاه مشاوران حمایت کنند تا آنها حضوری فعال و موثرتر داشته باشند و در کنار فعالیت اجتماعی نقش مادری و همسری خود را به خوبی ایفا کنند.

در این آیین از ۶ مدیر زن، چهار فرزند شهید، کارآفرین زن برتر و همسران شهیدان خوش لفظ و قهاری سعید قدردانی شد.

هفته بزرگداشت مقام زن از ۲۳ تا ۲۹ دی در نقاط مختلف کشور برگزار می شود که روزهای این هفته به نام های "زن، خانواده الهام بخش و تأثیرگذار"، "زن، زیست عفیفانه مقاوم در برابر مرد سالاری غربی"، "زن، خودباوری جهاد علمی و افتخار آفرینی"، "زن، هوای تنفس زندگی بخش نسل آفرین و مسئولیت پذیر"، "زن، کرامت انسانی امنیت و عدالت اجتماعی" و "زن، نشاط اجتماعی امید آفرین و سرنوشت ساز" نام گذاری شده است.

جمعه، ۲۳ دی ۱۴۰۱ (۲۰ جمادی الثانی سال ۱۴۴۴ قمری) ولادت حضرت زهرا (س) روز زن یا روز مادر نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha