۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84996732
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۷۰ بی سرپناه شب را در گرمخانه‌های بجنورد پذیرش شدند

بجنورد-ایرنا- معاون فرهنگی شهردار بجنورد گفت که طی ۲ شب گذشته و همزمان با بارش برف و سرد شدن دمای هوا، گرمخانه های مرکز خراسان شمالی پذیرای ۷۰ نفر از افراد بی سرپناه شدند.

محمدرضا موفق روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شب های اخیر هر شب بیش از ۲۰ نفر زن و ۵۰ نفر مرد به سرای مهر و یا همان گرمخانه های بجنورد مراجعه و پذیرش شدند.

معاون فرهنگی شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: در میان این افراد بی خانمان، جوان زیر ۲۰ سال هم بودند که با مراجعه به گرمخانه از امکانات آن بهره مند شدند.

وی افزود: ظرفیت سرای مهر زنان در بجنورد ۷۰ نفر و ظرفیت پذیرش مردان ۱۵۰ نفر است که در آن، مردان و زنان بی خانمان و کارتن خواب از خدمات مختلف از جمله امکانات گرمایشی، غذای گرم و نیز استحمام بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری آمادگی دارد تا نسبت به پذیرش و خدمات رسانی به افراد بی خانمان اقدام کند گفت: در شب های اخیر که سرمای هوا شدت گرفته، گشت زنی در شهر انجام می شود و متکدیان و کارتن خواب ها با ون و یا مینی بوس جمع آوری می شوند.

معاون فرهنگی شهردار بجنورد با بیان اینکه شمار افراد پذیرش شده در سرای مهر، در روزهای معمول و خارج از فصل سرما کمتر از ۱۰ نفر است تاکید کرد: گرمخانه ها آمادگی دارند تا در صورت مراجعه افراد، پذیرش داشته باشند.

گرمخانه با رویکرد جمع آوری و خدمات رسانی به کارتن ‌خواب‌ها، آسیب دیدگان اجتماعی و اسکان درراه ماندگان و افراد بی ‌بضاعت ایجاد شده است.

گرمخانه ها به امکاناتی همچون سرویس‌های بهداشتی، آشپزخانه، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مجهز است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha