۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84996922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۰۰ خودرو توسط پلیس راه خلخال - زنجان امدادرسانی شدند 

اردبیل - ایرنا - فرمانده پلیس راه خلخال - زنجان از امداد رسانی نیروهای مستقر در این مسیر به بیش از  ۳۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک در بارندگی‌های اخیر خبر داد.

سرهنگ نجات حمزه روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از مسیر ارتباطی خلخال به اسالم در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با کمک و تلاش مامورین پلیس راه خلخال - زنجان علاوه بر هدایت و امدادرسانی به ۳۰۰ خودروی سبک و سنگین گرفتار در کولاک و برف، به سرنشینان ده‌ها خودرو در مسیر خلخال - اسالم امدادرسانی شده و سرنشینان خودروها به مقاصد خود هدایت شدند.

فرمانده پلیس راه خلخال - زنجان اضافه کرد: به استثنای حادثه دلخراش سقوط صخره و برخورد آن با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در مسیر ارتباطی خلخال اردبیل به سرچم که منجر به جان باختن تعدادی از سرنشینان آن شد، حادثه منجر به تلفات جانی در این مسیر رخ نداد.

سرهنگ حمزه با اشاره به ادامه برودت هوا و یخبندان سطح محورهای ارتباطی به خصوص شب هنگام به رانندگان توصیه کرد که فریب راه خشک هنگام روز را نخورده و بویژه در ساعات شب مراقب سطح یخبندان ولغزنده جاده در سر پیچ‌ها، سراشیبی‌ها و سربالایی‌ها باشند.

فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان اضافه کرد: سطح راه‌های کوهستانی به دلیل تغییر ناگهانی هوا و شرایط جوی مدام در حال تغییر بوده و رانندگان خودروهای سبک و سنگین قبل از حرکت به سمت راه های کوهستانی و برفگیر تجهیزات زمستانی خود از جمله زنجیر چرخ، بخاری و برف پاک‌کن خودرو را به دقت بررسی و پس از اطمینان از سلامت این امکانات وارد این مسیرها شوند.

سرهنگ حمزه رعایت احتیاط و حرکت با سرعت مطمئنه بر روی راههای برفی و یخی را ازجمله ارتقاء ایمنی سفر در جاده‌های کوهستانی برشمرد و گفت: رانندگانی که به موقع از تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و قبل از رسیدن به مناطق برف و کولاک گیر استفاده می‌کنند کمتر گرفتار برف و کولاک می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha