۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1250
کد خبر: 84998283
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده باش کامل ستاد مدیریت بحران دماوند در پی کاهش دما

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: در پی اعلام کاهش شدید دما و یخبندان در نقاط مختلف استان تهران به ویژه ارتفاعات، ستاد مدیریت بحران این شهرستان در حالت آماده باش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا طاهرخانی روز شنبه در خصوص شرایط جوی شهرستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی اعلام سازمان هواشناسی درخصوص کاهش شدید دما و یخبندان به ویژه در ارتفاعات، شب گذشته شهر آبعلی ۱۵ درجه زیر صفر و شهر دماوند نیز ۱۳ درجه زیر صفر بود.

وی ادامه داد: همچنین طبق اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما و بارش برف، احتمالا از امشب یا فردا در شهرستان دماوند بارش برف را خواهیم داشت که لازم است تمامی دستگاه‌های خدمات‌ رسان، راهداری، پلیس راه، پلیس راهور، هلال احمر و شهرداری ها، بخشداری و دهیاری ها در آماده باش کامل و در حال خدمت رسانی باشند.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بر این اساس از شهروندان و مسافران عزیز می‌خواهیم که با توجه به احتمال بارش برف در حوزه استحفاظی شهرستان دماوند و لغزندگی معابر و جاده ها، از تردد غیر ضروری خودداری کرده و به اطلاعیه‌های این ستاد توجه داشته باشند.

طاهر خانی اضافه کرد: همچنین در صورت لزوم، برای تردد در محورهای کوهستانی از جمله محور هراز، حتما زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به برودت سرما و کاهش محسوس دما و ایجاد شرایط اضطراری از شهروندان میخواهیم مدیریت بهینه مصرف گاز را در دستور کار قرار دهند تا شاهد افت فشار گاز نباشیم.

طاهرخانی در جواب سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا احتمال تعطیلی شهرستان دماوند در روز یکشنبه وجود دارد، افزود: تصمیم گیری برای تعطیلی استان تهران و به تبع آن شهرستان دماوند با هدف کاهش مصرف گاز عصر امروز اتخاذ می‌شود.
وی یادآور شد: شهروندان میتوانند هرگونه انسداد معابر شهری را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری ها اطلاع دهند و همچنین برای دریافت اطلاعات از وضعیت جاده ای با شماره ۱۴۱ تماس حاصل نمایند.

لزوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با تمام ظرفیت در مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: با توجه به اعلام تعطیلی ادارات، سازمان‌های دولتی و مدارس شهرستان در روز شنبه، به منظور تسهیل ارائه خدمات بهداشتی و درمانی همه واحدهای بهداشتی و درمانی اعم از بیمارستان ها، مراکز اورژانس، مراکز جامع سلامت، خانه بهداشت در روستاها امروز همانند روزهای عادی و در شیفت‌های تعیین شده فعال هستند.
طاهرخانی افزود: بیمارستان ها و درمانگاهها باید با تمام ظرفیت نسبت به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان شهرستان دماوند مطابق گذشته اقدام کنند.
وی افزود: مراکز جامع سلامت و خانه بهداشت در روستاها به منظور جلوگیری از ایجاد خلل در ارائه خدمات بدون تعطیلی باید به فعالیت خود ادامه دهند.

شهرستان دماوند در استان تهران است که این شهرستان به ۲ بخش به نام‌های بخش مرکزی و بخش رودهن به مرکزیت شهر دماوند تقسیم می‌ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha