۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبر: 84998392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار منتخب جیرفت تایید صلاحیت نشد

۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبر: 84998392
شهردار منتخب جیرفت تایید صلاحیت نشد

جیرفت- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر جیرفت در جنوب کرمان می‌گوید که صلاحیت شهردار منتخب این شهر توسط مراجع بالادستی تایید نشده است.

خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که صلاحیت شهردار منتخب جیرفت که ۲۵ مهرماه امسال با رای اکثریت اعضای شورای این شهر انتخاب شده بود به تایید نرسیده است که با مسئولان متولی تماس گرفت.

امیر محمودی عضو شورای اسلامی شهر جیرفت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید این خبر گفت: باتوجه به اعتراض شهردار منتخب به این تصمیم (تایید نشدن صلاحیت وی) منتظر روند قانونی فرآیندهای اداری و نظر نهایی مراجع مربوطه هستیم.

نعمت‌الله حسین زاده شهردار منتخب جیرفت درحالی مهرماه امسال توسط اکثریت اعضای شورا انتخاب شده بود که چند سال قبل از آن هم از ۹۶ تا ۱۴۰۰ شهردار جیرفت بوده است.

به گزارش ایرنا از اواخر شهریورماه امسال شهرداری جیرفت با سرپرست اداره می‌شود و این درحالی بوده که طی بیش از یکسال اخیر نیز اختلافات زیادی بین شورا و شهردار قبلی وجود داشته است.

پیش از این محمود معناصری شهردار جیرفت بود که بعد از استعفا از عضویت شورای شهر، شهریور سال گذشته با رای همکارانش(اعضای شورا) به سمت شهردار انتخاب شد اما بعد از گذشت حدود یک سال اختلاف های بین آنان آنقدر بالا گرفت که امکان ادامه فعالیت وی میسر نبود. درحالی که اکثریت اعضای شورای جیرفت معناصری شهردار سابق را استیضاح کرده بودند و پیش از آنکه نهادهای بالادستی شورا مصوبه شورا را تایید یا رد کنند، معناصری از شهرداری استعفا کرد.

با این حال شهر مهم و بزرگ جیرفت در استان کرمان طی مدت دوره جدید مدیریت شهری از شهردار یا شهردار باثبات محروم بوده که مردم این شهر در درجه نخست آسیب می بینند و از خدمات رسانی مناسب محروم می مانند.

وضعیت بلاتکلیف شهرداری این شهر درحالی است که امام جمعه جیرفت روز گذشته در خطبه های نمازجمعه با بیان اینکه نبود شهردار موجب بی توجهی به این شهر شده است گفت: شورای اسلامی هرچه سریعتر شهرداری پرتوان، مومن و مجرب انتخاب کند تا کارهای مردم مورد غفلت واقع نشود و بر زمین نماند.

حجت الاسلام میثم تارم اظهار کرد: شورای شهر جیرفت هرچه زودتر تکلیف شهردار این شهر را مشخص کند.

وی ادامه داد: خیابان، کوچه و مناطق مختلف بویژه بافت قدیم شهر جیرفت در شرایط نامناسبی قرار دارد و حق این شهر که بناست مرکز استان شود چنین خیابان ها و کوچه هایی نیست.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha