۱۰۰ نانوایی دوگانه سوز در صورت قطعی گاز خراسان‌شمالی فعال هستند

بجنورد-ایرنا- سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۰۰ باب نانوایی دوگانه سوز در استان فعال است که در صورت قطعی گاز با سوخت دوم خدمات می دهند.

مرتضی رجایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی نانوایی های استان در روزهای اخیر دوگانه سوز شده و برای کمک به تامین گاز بخش خانگی، مصرف خود را به صفر رسانده اند.

وی گفت: تلاش داریم تا قریب به اتفاق نانوایی های استان دوگانه سوز شوند و در این باره درخواست تامین اعتبار برای خرید مشعل نانوایی ها به سازمان مدیریت بحران کشور داده شده است.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: با توجه به دغدغه ها و بحران ایجاد شده در تامین گاز نیاز است تا نانوایی ها دوگانه سوز شوند تا در شرایط اضطرار، مردم نگران تامین نان نباشند.

رجایی گفت: آرد مورد نیاز در شرایط بحران تامین است و نگرانی در این باره وجود ندارد، چهار باب نانوایی سیار دوگانه سوز هم برای پخت نان در شرایط اضطرار پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک واحد نانوایی سیار مربوط به جمعیت هلال احمر است که راه اندازی آن نیاز به حدود ۵۰ میلیون تومان اعتبار دارد که کار راه اندازی آن در دست پیگیری است و این نانوایی در روزهای آتی قابل بهره برداری است.

وی با بیان اینکه سه واحد نانوایی سیار هم از طرف نهادهای انتظامی و نظامی تامین می شود افزود: قوت غالب مردم استان نان است و بر این اساس تامین این محصول دارای اهمیت فراوان است اما مردم استان نگران تامین نان نباشند.

خراسان شمالی بدون قطعی گاز

رجایی گفت: اولویت ما تامین گاز بخش خانگی است و خوشبختانه با تدابیر و اقدامات انجام شده، فعلا قطعی گاز در هیچ نقطه ای از استان رخ نداده است.

وی درباره قطعی گاز در برخی از نقاط استان از جمله اسفراین و بجنورد گفت: این قطعی گاز مربوط به افت فشار نیست بلکه مربوط به وجود ناخالصی در شبکه و بروز مشکل در رگلاتور کنتور بود که سبب قطعی گاز شده است.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: این مشکل در برخی از شهرها برای مشترکان ایجاد و در زمان بسیار کوتاه رفع شد.

اهمیت اطلاع رسانی قطعی گاز

رجایی درباره نگرانی مردم از قطعی گاز گفت: قطعی گاز پیش از رخداد، به مردم اطلاع رسانی می شود و اینگونه نیست که شهروندان و روستاییان به یکباره با این مشکل روبه رو و غافلگیر شوند، این امر به طور حتم اطلاع رسانی می شود.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: توزیع نفت سفید به عنوان سوخت جایگزین گاز در روستاهای اسفراین و جاجرم انجام شده است و امید می رود مردم با صرفه جویی در مصرف گاز به جلوگیری از قطع آن کمک کنند.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحدهای تولیدی استان قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha