۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85000026
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت موافقت‌نامه اصولی برای طرح‌های گردشگری خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد- ایرنا- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: هشت مورد موافقت اصولی ایجاد طرح‌های گردشگری در استان با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال در دی ماه سالجاری صادر شد.

ابوالفضل اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: اجرای این طرح‌های گردشگری جدای از جذب گردشگر، زمینه اشتغال غیر مستقیم و رونق اقتصادی این استان را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: این طرح های گردشگری شامل احداث یک هتل، سه اردوگاه، ۲ سفره‌خانه، یک مجتمع بین‌راهی و یک تیر پارک در شهرستان های در اسفراین، بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم است.

اسماعیلی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌ شده در این طرح‌ها ۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال است و با احداث این تاسیسات گردشگری به طور مستقیم برای ۱۴۱ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان‌شمالی یادآور شد: این استان دارای مناطق نمونه گردشگری همانند رویین، درکش است که با توجه به قرار گرفتن این استان در جاده مواصلاتی، حوزه‌های تفریحی و سرگرمی، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است.

وی افزود: اینک نیز اولویت سرمایه گذاری استان در مسیر راه اصلی از جنگل گلستان تا فاروج است.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

تاکنون موافقت اصولی بی‌نام ۷۴ طرح‌ کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای سهولت در روند سرمایه‌گذاری و غلبه بر بروکراسی اداری صادر شده است که اکنون این طرح ها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha