مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت توسعه ورزش جانبازان و معلولان لازم الاجراست

کرمانشاه - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان کشور گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه توسعه ورزش جانبازان و معلولان به منزله قانون بوده و توسط دستگاه‌ها لازم اجراست.

به گزارش ایرنا، «سیدمحمدشروین اسبقیان» عصر دوشنبه در جلسه مجمع عمومی سالیانه ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه، افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاست‌ها، راهبردها، وظایف و ضوابط اجرایی برای ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان از طریق ورزش را به روشنی بیان کرده است که در این راستا ۱۶ دستگاه اجرایی مکلف به حمایت از ورزش جانبازان و معلولان هستند.

وی اضافه کرد: ستاد ملی به ریاست وزیر ورزش و جوانان برای اجرای مصوبه یادشده تشکیل شده است و رییس فدراسیون نیز به عنوان دبیر در این ستاد حضور دارد که باید هر سه ماه گزارش هیات های استانی را به شورای عالی فرهنگی ارائه دهد.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان کشور با اشاره به اقدام‌ها و وظیفه دستگاه‌ها در حمایت از توسعه و ترویج فرهنگ ورزش جانبازان و معلولان افزود: این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده می‌تواند بسیاری از مشکلات ورزش جانبازان و معلولان را به ویژه در استان ها حل کند.

اسبقیان با بیان اینکه این مصوبه که از سوی رییس جمهور ابلاغ شده می تواند کلید حل بسیاری از مشکلات و موانع ورزش جانبازان و معلولان باشد یادآور شد: ۱۶ دستگاه اشاره شده در این مصوبه موظف هستند که به وظایف خود در این راستا بخوبی عمل کنند.

وی از مدیرکل ورزش و جوانان استان خواست تا در اسرع وقت برای اجرایی شدن این مصوبه در استان کرمانشاه جلسه ای را با حضور شخص استاندار و دیگر دستگاه های اجرایی تشکیل و این مصوبه را در آنجا مطرح و وظایف هر یک از اعضاء را بیان کند.

اسبقیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از دیرباز جزو استان های مطرح و سرآمد در ورزش کشور بوده است گفت: ورزشکاران و مربیان زحمتکش شهرستان ها مطمئن باشند که این فدراسیون به تلاش ها و زحمات همه آنها در استعدادیابی و پرورش ورزشکاران واقف بوده و در مقاطع مختلف آنها را برای حضور در تیم های ملی دعوت خواهد کرد.

وی با تاکید بر حضور موثر مربیان شهرستانی در اردوهای تیم ملی افزود: در انتخاب مربیان تیم ملی از مربیان استان هایی که دارای بیشترین تعداد ورزشکار در تیم ملی هستند استفاده خواهد شد.

بودجه هیات های ورزشی براساس عملکرد هیات ها خواهد بود

در این جلسه مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای استعدادهای بسیار خوبی در رشته های معلولان و جانبازان است که امیدواریم از حضور آنها در تیم های ملی استفاده شود.

«منوچهر حاتمی» افزود: این استان همچنین از توانایی لازم برای میزبانی مسابقات داخلی و بین المللی برخوردار بوده و در سال های اخیر نیز میزبان چندین مسابقه در رده های مختلف بوده است.

وی با اشاره به کمبود اعتبار برای اعزام ورزشکاران هیات جانبازان و معلولان استان به مسابقات داخلی افزود: بیشتر ورزشکاران مجبورند از اتوبوس استفاده کنند که این امر به ویژه در مسافت های دور آنها را با مشکلات فراونی مواجه می سازد.

حاتمی تاکید کرد: با لحاظ کردن عدالت به ویژه در تقسیم بودجه هیات های ورزشی تلاش خواهیم کرد تا براساس شاخص های عملکردی این بودجه بین آنها تقسیم شود.

در ادامه این جلسه شماری از ورزشکاران رشته های مختلف ورزش جانبازان و معلولان مسایل ، مشکلات و گلایه های خود را با رییس این فدراسیون مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha