۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1209
کد خبر: 85000544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناظمی: هیچ داوری غش نکرد/ انتقادها از برگزاری بازی در برف، سیاه‌نمایی بود

تهران- ایرنا- مسئول برگزاری مسابقات فوتبال بانوان در واکنش به حواشی ایجاد شده به دیدار تیم های زارع باتری سنندج و سپاهان در برف گفت: تخریب و بزرگنمایی کردن درست نیست. بهتر است سیاه‌نمایی نکنیم.

گلاره ناظمی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره حواشی ایجاد شده در دیدار تیم‌های زارع باتری سنندج و سپاهان که زمین برفی و یخ زده برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به استعلامی که از سازمان هواشناسی گرفتیم، بازی را یک ساعت زودتر برگزار کردیم. در بسیاری از رسانه‌ها فیلم‌هایی منتشر کردند که از این بازی تقطیع شده است. اگر کل بازی را ببینید متوجه خواهید شد که بارش برف در کل بازی اینگونه نبوده است. داوران تعیین کننده ادامه یا توقف بازی هستند و با تشخیص داور این بازی ادامه یافت.

وی افزود: قطعا اگر شرایط خیلی بحرانی بود، این بازی برگزار نمی‌شد. نشر چنین فیلم‌های تقطیع شده از یک بازی منصفانه نیست. در طول این بازی عملیات برف‌روبی انجام و خط دور زمین رنگ شد. به طور مثال در انزلی هم برف و باران زیاد می‌بارد و زمین گِل می‌شود. با توجه به اینکه هیئت فوتبال سنندج مسئول برگزاری این مسابقات بود باید عملیات پاکسازی و برف‌روبی را با نیرویی بیشتر انجام می‌داد و یک سری از امکانات را مهیا می‌کرد. در نیمه دوم استعلام گرفتیم و بین دو نیمه برف را پارو کردیم. در نیمه دوم کلا وضعیت برفی وجود نداشت.

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان عنوان کرد: در ۱۷ دقیقه اول بازی شرایط را مهیا کردند و داور و ناظر نیز با توجه به شرایط به قضاوت ادامه دادند. در تمام بازی شرایط زمین به این صورت نبوده است. در نیمه دوم مشکلی نبود. از عکس‌ها و فیلم‌ها کاملا مشخص است.

وی اضافه کرد: سیاه‌نمایی و تخریب نکنیم. شرایط برفی و زمستان در خیلی از بازی‌ها وجود دارد. تخریب و بزرگنمایی کردن درست نیست. ما که نمی‌توانیم از اول بازی را تعطیل کنیم چون برف می‌آید. لیگ همین است و قرار نیست با مطرح کردن مسائلی چون گِل بودن زمین و غیره، این موضوع را توجیه کنیم. متاسفانه بضاعت مالی در بخش بانوان مانند مردان نیست. اصلا نمی‌توانیم فوتبال بانوان را با فوتبال مردان مقایسه کنیم.

ناظمی یادآور شد: هیئت فوتبال سنندج باید با توجه به شرایط آب و هوایی امکانات بیشتری را تدارک می‌دید و خیلی از مسائل را پیش‌بینی می‌کرد. برگزارکننده این بازی‌ها هیئت‌های استانی هستند. ما قبل از اینکه اتفاقی بیفتد یک دیدار را لغو نمی‌کنیم و بگوییم که چون برف زیادی قرار است ببارد نباید بازی را برگزار کنیم. چنین چیزی ممکن نیست. همچنین برگزاری یک دیدار در لیگ بانوان بسیار هزینه‌بر است و لغو آن هم می‌تواند ضرر زیادی به تیم‌ها برساند. اگر امکانات مهیا بود، زمان بازی کمتر می‌شد و روند کل بازی به این شکل پیش نمی‌رفت. امیدوارم حمایت بیشتری از طرف هیئت‌های استانی در برگزاری فوتبال بانوان داشته باشیم تا دیگر دچار مشکلات نشویم.

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال زنان در پاسخ به این پرسش که یکی از کمک داوران در زمین غش کرده بود، گفت: چنین چیزی رخ نداد و هیچ کدام از داوران غش نکرد. برای آنکه این موضوع شفاف‌تر شود می‌توانید با مسئول کمیته داوران صحبت کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha