۵۸ درصد داوطلبان کنکور سراسری در استان سمنان دختران هستند

سمنان - ایرنا - نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان گفت: ۵۸ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان کنکور سراسری نوبت دی امسال در استان را خانم‌ها و ۳۲ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

پرویز ملک زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: کل تعداد داوطلبان کنکور سراسری در استان سمنان هشت‌هزار و ۸۶۶ نفر است که نسبت حضور دختران نسبت به پسران بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت‌نام کنکور سراسری دی امسال در استان سمنان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی است، ادامه داد: میانگین کشوری ثبت‌نام در رشته علوم تجربی برای کنکور سراسری ۴۶ درصد و در استان سمنان نیز وضعیت به همین گونه است.

وی بیان کرد: کنکور سراسری در نوبت دی امسال در استان سمنان در چهار شهر سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در سمنان بیان کرد: داوطلبان تا پایان امروز (چهارشنبه) فرصت دارند برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی افزود: باجه رفع نقص کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون نیز در مرکز چاپ و انتشارات در پردیس شماره یک دانشگاه سمنان از امروز چهارشنبه بیست و هشتم دی ماه صبح ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴ تا ۱۷ فعال است.

ملک زاده تاکید کرد : داوطلبان از آوردن هرگونه وسایل اضافی به جلسه آزمون از قبیل تلفن همراه، کیف دستی، ساک دستی و هر گونه لوازم ارتباطی، الکترونیکی و محاسباتی خودداری و فقط کارت ورود به جلسه آزمون و اصل کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار و تعدادی مداد سیاه نرم، پاک‌کن و مدادتراش به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به تارنمای سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

آزمون گروه علوم‌تجربی صبح پنجشنبه (فردا) برگزار می‌شود. داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر روز پنجشنبه (۲۹ دی) در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند. آزمون گروه آزمایشی ریاضی‌فیزیک و علوم‌انسانی ساعت هشت صبح جمعه (۳۰ دی) برگزار می شود و داوطلبان گروه هنر در نوبت عصر همان روز با یکدیگر رقابت می کنند.

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌های کنکور نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است. بر همین مبنا، داوطلبان در زمان برگزاری آزمون، چند دفترچه و پاسخ‌نامه مخصوص هر دفترچه را دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha