۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85001432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ بانوی عضو هیات علمی دانشگاه سمنان جزو ۲ درصد دانشمندان برتر جهان هستند

سمنان- ایرنا- سرپرست دانشگاه سمنان گفت: ۲ تن از بانوان عضو هیات علمی این دانشگاه در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیف الله سعدالدین روز سه شنبه در آیین نمادین قدردانی از بانوان شاغل دانشگاه سمنان در ستاد مرکزی این دانشگاه، با اشاره به نقش بانوان در پیشبرد و پیشرفت دانشگاه سمنان افزود: علاوه بر بانوان کارمند در این دانشگاه که برای پیشرفت دانشگاه تلاش می کنند، ۷۴ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه را بانوان تشکیل می دهند که شامل ۱۹.۵ درصد از کل اعضای هیات علمی این دانشگاه می شود.

وی با بیان اینکه بانوان هیات علمی دانشگاه سمنان در زمینه علمی بسیار موفق عمل کرده اند، افزود: از ۱۷ عضو هیات علمی دانشگاه سمنان که به تازگی در فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر جهان قرار گرفتند، ۲ نفر از آنان را بانوان تشکیل می دهند.

سعدالدین، جهاد تبیین را یکی از ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد و افزود: این بانوی بزرگ اسلام در تبیین جایگاه ولایت و انسجام اسلام و شیعه نقش اساسی داشت.

وی ادامه داد: جایگاه این بانوی بزرگ اسلام آنچنان والاست که در حال حاضر نه تنها شیعیان بلکه فرق مختلف اسلامی نیز از حضرت فاطمه (س) الگوبرداری می کنند.

سرپرست دانشگاه سمنان، دقت و مدیریت را از جمله ویژگی های بانوان برشمرد و ابراز داشت: افزایش بهره وری از برنامه های پیش روی دانشگاه سمنان است که از بانوان دانشگاه می خواهیم در این زمینه یاری رسان باشند.

کفشدوزان مشاور امور بانوان دانشگاه سمنان هم در این مراسم با اشاره به توانمندیهای بانوان گفت: باید شرایطی فراهم شود که بانوان بتوانند توانمندی های خود را بروز دهند.

دانشگاه سمنان هم اکنون دارای بیش از ۳۸۰ عضو هیات علمی است.

استان سمنان بیش از ۶۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و حدود ۷۰ هزار دانشجو دارد و در نسبت دانشجو به جمعیت استان برتر کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha