دانشگاه علامه طباطبائی میزبان بیش از ۹ هزار داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۲ است

تهران-ایرنا- نماینده تام الاختیار دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری آزمون سراسری از میزبانی ۹ هزار و ۵۰۳ نفر از داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، حسن فاضلی روز چهارشنبه در این باره گفت: آزمون سراسری ۱۴۰۲ نوبت دی ماه، با رقابت ۹ هزار و ۵۰۳ داوطلب در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه، ۲۹ و ۳۰ دی ماه در دانشکده های حقوق و علوم سیاسی، ارتباطات، مدیریت و حسابداری و روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در صبح نخستین روز آزمون، ۲ هزار و ۴۵۳ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی و در بعدازظهر همان روز، ۲ هزار و ۴۴۲ داوطلب گروه آزمایشی زبان های خارجی در بزرگ ترین ماراتن علمی کشور به رقابت می پردازند. همچنین در صبح دومین روز از برگزاری آزمون سراسری، ۲ هزار ۶۶۶ داوطلب در گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و در بعدازظهر دومین روز هزار و ۹۴۲ داوطلب در گروه آزمایشی هنر در آزمون سراسری در این دانشگاه شرکت می کنند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علامه طباطبائی به تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر آزمون سراسری در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ازدحام و شلوغی، درب های حوزه امتحانی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح باز است و آماده پذیرش داوطلبان است. همچنین هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی، اداره برق و پلیس راهور جهت تسهیل در عبور و مرور داوطلبان و برقراری نظم و آرامش انجام شده است. با توجه به برودت هوا نیز تدابیر لازم برای پذیرایی از خانواده ها در طبقه اول رستوران دانشجویی دانشگاه در نظر گرفته شده است.

دانشگاه علامه طباطبائی میزبان بیش از ۹ هزار داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۲ است

فاضلی درباره تمهیدات بهداشتی اندیشیده شده در حوزۀ امتحانی دانشگاه علامه طباطبائی هم گفت: فاصله بین صندلی های داوطلبان کمی بیشتر از فاصله اعلام شده توسط وزارت بهداشت و علوم یعنی یک متر و ۲۰ سانتیمتر است. همچنین مرکز بهداشت و درمان و دو پزشک دانشگاه در تمام طول مدت آزمون، آماده خدمت رسانی به داوطلبان هستند.

وی ادامه داد: برگه های راهنما نیز تهیه شده است تا داوطلبان با کمک آنها به راحتی حوزه امتحانی و صندلی خود را پیدا کنند و افرادی هم برای راهنمایی مشخص شده اند تا اگر داوطلبی به مشکل برخورد کرد، بتواند با راهنمایی این افراد، مشکل خود را سریع حل کند. داوطلبان قبل از ورود به محل آزمون در صورت همراه داشتن کیف و موبایل، باید آنان را به باجه های مشخص شده تحویل دهند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علامه طباطبائی با آرزوی موفقیت برای تک تک داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا آزمون در آرامش و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود. همراهی داوطلبان نیز می تواند ما را در انجام مطلوب تر وظایف کمک کند.

به گزارش ایرنا، با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور در ۲۵ تیر ۱۴۰۱، آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ با تغییراتی برگزار می شود.

بر اساس این مصوبه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف شده و آزمون اختصاصی شامل دروس اختصاصی پنج گروه آزمایشی دو بار در سال برگزار شده و نتایج آن به مدت ۲ سال اعتبار خواهد داشت. پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، مرداد انجام می‌شود و اگر داوطلبی مایل به پذیرش نبود می‌تواند در آزمون سال آینده شرکت کرده یا از نتایج آزمون برای پذیرش در سال بعد استفاده کند.

همچنین در آزمون سال ۱۴۰۲ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۴۰ درصد، در سال ۱۴۰۳ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۵۰ درصد، در سال ۱۴۰۴ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد و در سال ۱۴۰۵ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد خواهد بود.

روند نام‌نویسی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از هشتم آبان آغاز شد و تا چهاردهم آبان ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور همچنین بعد از این زمان ۲۲ آبان به داوطلبانی که نتوانسته بودند نام‌نویسی کنند مهلت داد تا نام نویسی کنند و در نهایت ۹۷۹ هزار نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌ نام کردند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. ثبت نام نوبت دوم از ۱۵ تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۲ انجام و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیر سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha