کشاورزی مازندران را دریابید

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی با اظهار این که باید کشاورزی را به‌صرفه، علمی ، کم هزینه و بازار خوبی برایش ایجاد شود، گفت: کشاورزی مازندران را دریابید.

به گزارش اینا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی چهارشنبه شب در دیدار با دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم ابلاغ قانون الگوی کشت است که البته مصوبه آن متعلق به سال های گذشته بوده که آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور مردمی آن را احیا کردند که امیدواریم بدنه اجرایی در اجرا و عملیاتی کردن این ابلاغیه موفق باشد.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه وضع بازار الان مرکبات مازندران و مسئله برنج که قبلا هم مطرح شد ، خیلی خراب است، ادامه داد: ان شالله این پیام را به وزیر محترم داشته باشید ، باید به این سمت برویم که هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند و بهره‌وری‌ها از زمین افزایش پیدا کند.

امام جمعه ساری گفت: توجه به حوزه تحقیقات و بخصوص دانش بنیان شدن کشاورزی‌ که مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال به این موضوع تاکید داشتند ،ضروری است، الحمدالله در مازندران در حوزه تحقیقات کشاورزی ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی وجود دارد که باید به آنها توجه بیشتر شود.

وی بر لزوم حفظ زمین های کشاورزی متعلق به مراکز تحقیقات مازندران تاکید کرد و گفت: در الگوی کشت باید به نوع کشت متناسب با هر اقلیم و سرزمینی توجه شود .

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه مازندران شایستگی‌های زیادی در زمینه های محصولات باغی ، کشاورزی و دامی دارد، تصریح کرد: متاسفانه ما در رابطه با توزیع و صادرات بسیار ضعیف هستیم، علاوه بر این در زمینه آب هم مشکل داریم، که در این راستا اندیشکده تحقیقاتی امنیت آب در استان تشکیل شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: مشکل دیگر ما در مازندران نداشتن صنایع تبدیلی است که یک ضرورت است، حتما باید در دولت سیزدهم به این مسئله به عنوان اولویت اول توجه شود ، امیدواریم به پیش بینی هایی که در رابطه با رشد بهره‌وری هشت درصدی وجود دارد، برسیم.

این مسئول در پایان ضمن قرائت این شعر که "اگر آبادی این دهکده میخواهی باید آباد کنی خانه دهقانش را"، اذعان داشت: مازندران راه آهن ، فرودگاه، دریا و بندر دارد ولی متاسفانه با وجود این بسترهای آماده ،صادرات محصولات تولیدی کشاورزی استان اندک است، امیدواریم این سخنان ما را همراه با کادوی سلام به وزیر برسانید که باید کشاوری و محصولات مازاد بر مصرف آن را دریابید.

مازندران با تولید سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۱۱درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha