کمبود محیط‌بان و فرسودگی تجهیزات مشکل حفاظت محیط زیست مهریز است + فیلم

یزد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهریز گفت: کمبود محیط‌بان و فرسودگی وسایل نقلیه و تجهیزات مشکل اصلی این اداره در مسیر پیگیری وظایف محوله قانونی در مناطق حفاظت شده شهرستان است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا خواجه روز پنجشنبه به مناسبت هفته هوای پاک در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان مهریز افزود: هم‌اکنون ۱۲ محیط‌بان با حفاظت محیط زیست این شهرستان همکاری دارند و این در حالی است که به ۱۰ محیط‌بان دیگر برای نظارت و رسیدگی مناسب به مناطق پراکنده حفاظت شده، نیاز است.

ضرورت حمایت قانونی از محیط‌ بانان

وی مشکل دیگر حفاظت محیط زیست مهریز را کمبود وسایل نقلیه بر اساس ماموریت این مجموعه و فرسودگی اکثر ماشین آلات عنوان کرد و یادآور شد: برای حفظ گونه های مختلف گیاهی و جانوری شهرستان پوشش مناسب گشت از طریق نوسازی وسایل ضروری است.

خواجه، حمایت قانونی از محیط‌بانان در مواجه با افراد متخلفان صید و شکار و حمایت مادی و معنوی به خصوص در زمینه بهبود معیشت محیط‌بانان و کارمندان حفاظت محیط زیست را در انجام هرچه بهتر ماموریت ها حیاتی دانست .

وی در خصوص آلودگی هوای مهریز نیز بیان کرد: از گذشته دور در نزدیکی شهر مهریز نسبت به صدور مجوز فعالیت برخی واحدهای صنعتی به خصوص کاشی اقدام شده که همین امر نقش مهمی در آلایندگی هوا داشته است هرچند در این خصوص طبق قانون، نظارت های لازم صورت می‌گیرد.

کارخانه‌های کاشی، شن و ماسه عوامل آلایندگی هوای مهریز

وی وجود کارخانه های متعدد کاشی، شن و ماسه و سایر عوامل انسانی را در آلایندگی مهریز موثر دانست و یادآور شد: این اداره طبق مقررات کار نظارت، سرکشی، پایش، بازرسی و پیگیری تخلفات را همراه با تشکیل پرونده و اخطار صورت می‌دهد ولی باید از این به بعد از صدور هرگونه مجوز فعالیت واحدهای آلاینده در محدود این شهر جلوگیری شود.

منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال ۱۳۵۵ به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال ۱۳۷۰ با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و بمنزله حفاظت شده اعلام شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha