۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۹
کد خبر: 83395566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست مهریز ضروری است

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۹
کد خبر: 83395566
مشارکت مردم برای حفظ محیط زیست مهریز ضروری است

یزد - ایرنا- فرماندار مهریز گفت: مردم بهترین حافظان محیط زیست هستند و باید همانند گذشته دولت را در تحقق اهداف و برنامه‌های حفظ و حراست از گونه‌های گیاهی و جانوری یاری کنند.

رضا زارع زاده مهریزی عصر یکشنبه به مناسبت روز ملی محیط بان (۲۳ تیر) در بازدید از منطقه حفاظت شده کالمند، بهادران با قدردانی از محیط بانان افزود: محیط زیست و تنوع زیستی بهترین میراث گرانقدری است که از نسل‌های گذشته به صورت امانت در احتیار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: حفظ این سرمایه بزرگ ملی و ارزشمند نه تنها وظیفه یک دستگاه و ارگان بلکه همه باید در کنار هم با همدلی مسئولان متولی را در پاسداری از ارزش‌های بر جای مانده و مواریث گذشتگان و حفظ محیط زیست یاری دهیم.

فرماندار مهریز به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص وضعیت مناطق حفاظت شده منطقه و بهره گیری درست از آنها در اجرای مقررات اشاره کرد و از برنامه‌های انجام شده قدردانی کرد.

به گفته زارع زاده مهریزی، حفاظت از محیط زیست و هرچه در آن هست ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات دارد و باید با استفاده از جوامع محلی و تشکل‌ها بیش از گذشته برای تحقق اهداف دولت در حوزه مهم محیط زیست فعالیت کرد.

همچنین رئیس اداره محیط زیست مهریز با قدردانی از حضور فرماندار در جمع محیط بانان شهرستان به اهمیت همکاری مردم و آشنایی با مقررات در حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری شهرستان تاکید کرد.

منطقه کالمند بهادران مهریز یزد در سال ۱۳۵۵ به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال ۱۳۷۰ با تصویب شورای عالی محیط زیست بصورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و بمنزله حفاظت شده اعلام گردید.

مرکز شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/‏‬ ۲۰۴۷/‏

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha