۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۲۷
کد خبر: 84786208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محیط‌ بانان فعال مناطق حفاظت شده مهریز تجلیل شدند

یزد- ایرنا- تعدادی از محیط بانان فعال مناطق حفاظت شده مهریز روز یکشنبه در آیینی با حضور امام‌جمعه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز و جمعی از مسئولان با لوح سپاس و هدایا تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که در سالن پردیس دانشگاه یزد در ساختمان شکیب شهرستان برگزار شد امام‌جمعه مهریز گفت: محیط بانان مدافعان خط مقدم حفاظت از عرصه‌های طبیعی هستند که صادقانه در هر شرایط اقلیمی با جان و دل ماموریت حساس خود را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در این آیین با قدردانی از تلاش تمامی فعالان حفاظت محیط زیست و محیط بانان افزود: فعالیت شبانه‌روزی محیط بانان نقش اصلی در حفاظت از عرصه‌های طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری نادر شهرستان دارد.

وی به اهمیت همکاری مردم و مسئولان با اداره حفاظت محیط زیست و محیط بانان در حراست از عرصه‌های ارزشمند طبیعی منطقه به خصوص در مناطق حفاظت شده شهرستان در بخش مرکزی اشاره کرد و تداوم همیاری تمامی اقشار را بیش از گذشته خواستار شد.

محیط‌ بانان فعال مناطق حفاظت شده مهریز تجلیل شدند

همچنین محمدرضا خواجه رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز به نقش محیط بانان و ضرورت قدردانی از آنها به دلیل نقش و فعالیتی که دارند اشاره کرد و گفت: تکریم محیط بانان تجلیل از افرادی است که در خط مقدم حفظ اراضی طبیعی و ملی و گونه‌های گیاهی و جانوری بر عهده دارند.   

منطقه کالمند بهادران مهریز در سال ۱۳۵۵ به دلیل تخم گذاری پرنده با ارزش و کمیاب هوبره و همچنین برخورداری از وضعیت اکولوژیکی مناسب جهت ادامه حیات گونه‌های ارزشمند جانوری و گیاهی مختلف از جمله آهو و زاغ بور به عنوان منطقه شکار ممنوع و از اول خرداد ماه سال ۱۳۷۰ با تصویب شورای عالی محیط زیست به صورت رسمی در زمره مناطق چهار گانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و به منزله حفاظت شده اعلام شد.

براساس آمارهای موجود تاکنون در استان یزد ۸۰۰ گونه گیاهی، ۱۹۰ نوع پرنده، ۶۰ نوع پستاندار وحشی و ۴۰ نوع خزنده در مناطق حفاظت شده شناسایی شده‌اند.

اهمیت تنوع گونه های استان فقط تعدادشان نیست بلکه خاص بودن آن است این گونه ها از ارزش حفاظتی بالایی برخوردارند و اهمیت تنوع زیستی به خاطر این عوامل است.

۶۷ نیروی محیط بان، مسوولیت مراقبت و محافظت از یک میلیون و ۲۷۰ هزار هکتار از مناطق تحت حفاظت استان یزد را بر عهده دارند.

شهرستان مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد و دارای ۱۲ محیط بان و ۱۶ قرق‌بان و همیار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha