۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85003802
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: باید از ظرفیت پایگاه‌های بسیج در حوزه خدمات اجتماعی بهره برد

همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خواستار همراهی و انسجام بین مساجد و پایگاه‌های بسیج شد و گفت: مجموعه بسیج یکی از پر ظرفیت‌ترین تشکیلات در عرصه فرهنگ و خدمات اجتماعی و بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر استان همدان با اشاره به اینکه گاهی اوقات ناهماهنگی‌هایی بین پایگاه، کانون مساجد و امام جماعت ایجاد می‌شود ابراز امیدواری کرد که برخی ناهماهنگی ها بین مجموعه های فرهنگی . اجتماعی برطرف شود.

وی با بیان اینکه حضور در جمع بسیجیان نشاط آور است تصریح کرد: مجموعه بسیج یکی از پر ظرفیت‌ترین تشکیلات در عرصه فرهنگ و خدمات اجتماعی است که می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از افراد و نیروهای کارآمد و مومن در این جمع حضور دارند گفت: امروز لازم است تا با استفاده از این ظرفیت و با افزایش انسجام و هم‌افزایی شاهد فعالیت‌های بیشتری باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز به معنای واقعی کلمه، جریان حق وارد عرصه مبارزه با جریان باطل شده است یادآور شد: در طول تاریخ این تقابل وجود داشته اما کم‌تر زمانی بوده که شاهد این هجمه‌ها علیه جبهه حق باشیم.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه جریان شیعه و حکومت اسلامی وارد نبردی تمام عیار با تمدن غربی شده است اظهار داشت: راه موفقیت در این میدان، این است که باور کنیم این خداست که غلبه و پیروزی بر دشمن را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه لازم است تا با آثار و سخنرانی‌های حضرت امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شویم گفت: حضرت امام(ره) در جمع پاسداران و نیروهای مسلح در بسیاری از موارد در نکات اخلاقی خود، تکیه بر خداوند را توصیه می‌کردند و نمونه آن آزاد سازی خرمشهر بود که فرمودند، "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

آیت الله شعبانی موثقی افزود: عمل بسیجیان در پایگاه‌ها و در تمام میدان‌ها زمانی اثر گذار خواهد بود که کار آنها تبدیل به وجه الله شود و این مهم هم نیاز به کار برای خدا و تکیه به پروردگار دارد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در مسئله ولایت، اسم شخص مطرح نیست، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار روز گذشته خود فرمودند سعی کنید تا حرف خدا روی زمین نماند و این همان تعبیر و تحقق "کلمه الله هی العلیا" است.

وی با تاکید بر اینکه ولایتمداری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مالک اشتر بود گفت: مالک اشتر با وجود آنکه در جنگ صفین با یک ضربه می‌توانست معاویه را بکشد و جریان تاریخ را تغییر دهد، اما بنا به دستور امیرالمومنین(ع)، از این کار کنار کشید و این یعنی مالک ذوب در ولایت امام بود و مهم برای او خواسته امام علی(ع) بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه این مومن، همان است که از او به عنوان کنار خدا یاد شده است یادآور شد: امروز نیز در میدان نبرد و طوفان‌های طغیان‌گر غرب، ایستادگی سخت است و برای موفقیت در این عرصه باید معبر دشمن را به خوبی بشناسیم و تشخیص دهیم.

آیت الله شعبانی موثقی، قدرت نرم دشمن را نفوذ در توسعه عقلانیت غربی دانست و گفت: گاهی دشمن برای نفوذ فرهنگ خود در دیگر کشورها، به توسعه یک فروشگاه زنجیره‌ای روی می‌آورد تا عقلانیت و فرهنگ آمریکایی در کشورهای دیگر را توسعه دهند.

وی با اشاره به اینکه اساس کار تمدن غربی، ایجاد همگونی فرهنگی با دیگر کشورها است افزود: دشمن با ساختن نیازهای کاذب، افراد را مجبور به برطرف کردن آن می‌کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه یک فرمانده بسیج، باید بداند دشمن چگونه در ذهن مخاطب نفوذ می‌کند اظهار داشت: تا زمانی که تمدن غربی و راه نفوذ دشمن را نشناسیم، در انجام کارهای فرهنگی موفق نخواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha