چهارمحال و بختیاری به سامانه پنجره واحد زمین متصل شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرایی شدن طرح پایش هوشمند اراضی ملی با راه‌اندازی سامانه پنجره واحد زمین در استان خبر داد.

اصغر احمدی روز یکشنبه با اعلام این خبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور با اتصال هشت استان از چهارمحال و بختیاری به پنجره واحد زمین به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت:با راه‌اندازی این سامانه استعلام اراضی ملی به صورت هوشمند و یکپارچه انجام می‌گیرد که بر اساس آن مدیریت صحیح اراضی ملی به منظور جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و مفاسد اقتصادی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از استان‌های پیشرو در پایش هوشمند اراضی ملی به شمار می‌رود، تصریح کرد: از یکم بهمن هر متقاضی برای اجرای طرح و یا درخواست فعالیت در زمین‌های ملی باید تقاضای خود را با مراجعه به دفاتر پیشخوان در سامانه سبا ثبت کند و با اتصال با پنجره واحد زمین، اداره‌کل منابع طبیعی و ابخیزداری به این درخواست ظرف یک تا ۲ هفته پاسخ می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این تاریخ به بعد واگذاری مجوز به متقاضیان به صورت سیستمی انجام می‌گیرد و رصد کامل در این خصوص وجود دارد.

احمدی با اشاره به وجود ۳۲۰ هزار هکتار جنگل در استان، اظهار داشت: گونه غالب این جنگل‌ها، بلوط است که وظیفه این اداره‌کل در قبال آن رویکرد حفاظتی و زیست‌محیطی است و حفظ این ذخایر به سلامت و زندگی انسان‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، ۸۲ درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد آن را جنگل و ۶۲ درصد آن را مراتع تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha