۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 85004997
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶۰۳ تن آلایش مرغی از استان مرکزی صادر شد

۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 85004997
۶۰۳ تن آلایش مرغی از استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۶۰۳ تن آلایش مرغی از ابتدای امسال تاکنون در قالب ۲۶ محموله از این استان به خارج از کشور صادر شد.

«محمد فتاحی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: صادرات آلایش مرغی صورت گرفته، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هزار و ۳۳۵ درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: همچنین ۱۶۲ هزار و ۳۶۷ قطعه آبزیان زینتی، ۲هزار و ۱۲۲ تن خوراک و مکمل آبزیان و هزار و ۶۱۰ کیلوگرم عسل، امسال با نظارت این اداره‌ کل از استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: ۳۴۵ تن پودر گوشت نیز در قالب ۱۳ محموله صادر شد که صادرات این بخش با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه است.

فتاحی اظهار داشت: هزار و ۲۲۹ تن تخم‌مرغ خوراکی در قالب ۴۶ محموله و ۵۶۸ هزار و ۶۰۰ عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار از ابتدای امسال تاکنون در قالب پنج محموله به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

وی عنوان کرد: ۴۵۵ تن گوشت مرغ منجمد و یک‌هزار تن محصولات لبنی نیز در این مدت با نظارت این اداره‌کل به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام زنده (گوسفند) در قالب ۲ محموله با نظارت دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این بخش نیز با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha