کوثری: قرار دادن سپاه در لیست تروریسم ناشی از عصبانیت دشمن است

شهرری- ایرنا- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی اقدامی نادرست که ناشی از عصبانیت دشمن در قبال فعالیت های مفید و موثر سپاه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل کوثری روز شنبه در یادواره شهدای عملیات غرورآفرین کربلای ۵ و بیت المقدس ۲ با محوریت سردار شهید حاج یدالله کلهر در حسینیه سپاه سیدالشهدای استان تهران افزود: اصولا نیرویی که مقابل گروه تروریستی داعش ایستاد و جهان را از شر آن نجات داد را تروریست اعلام نمی کنند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه ساز و کارش مشخص و شفاف است.

یکم بهمن سالروز عروج عاشقانه سردار رشید سپاه اسلام حاج یدالله کلهر قائم مقام لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) است، شهیدی که با زمزمه مداوم و شبانه روزی ذکر مقدس و آسمانی یا حسین(ع) به عنوان یک پاسدار ولایت مدار مکتب عاشورا، علمدار این لشکر عملیاتی در دوران دفاع مقدس بود.

این سرباز سرافراز وطن که قائم مقام لشکر ۱۰ سیدالشهدا بود در نخستین روز دی ۱۳۶۵ خورشیدی در عملیات «کربلای ۵» در منطقه شلمچه درحالی که برای شرکت در جلسه عازم پشت جبهه بود، بر اثر اصابت ترکش به سرش به شهادت رسید.

سردار کوثری: قرار دادن سپاه در لیست تروریسم ناشی از عصبانیت دشمن است

فرمانده سابق سپاه محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس بیان کرد: بعد از ۱۴ قرن امام خمینی (ره) با اتکا به سیره امام علی علیه السلام و سیدالشهدا ، هم طاغوت را سرنگون کرد و هم تئوری دو ابر قدرت کمونیست و امپریالیست که دنیا را به شرق و غرب تقسیم کرده بودند را از بین برد.

وی یادآور شد: امام راحل هرگز به دنبال پست و مقام نبود اما اراده خداوند بر این بود که یک انسان الهی بیاید و باعث تعجب سیاست مداران دنیا شود که با حرکت خود و دست خالی بلایی بر سر دو ابر قدرت بیاورد که دین را مضر و بدتر از مواد افیونی می دانستند.

کوثری اظهار داشت: اینجا بود که امام فقط با اتکا به خداوند انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و یقین داشت خداوند کمک می کند و بر همین اساس هم پای حرکت خود ایستاد و سال ۱۳۴۲ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح الله خطاب به شاه طاغوت نصیحت کرد که به مردم سرزمین خود خدمت کن و دست از وابستگی به اجانب بردارد.

این نماینده مجلس گفت: در این شرایط بود که با امام با آن ابهت و اتکای به خداوند و جانفشانی مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در نهایت با بیشترین آرای مردمی جمهوری اسلامی را بنیان نهاد و هنوز دو سال از پیروزی نظام اسلامی نگذشته بود که جنگ را به ما تحمیل کردند و همه دنیا علیه ما دست به کار شدند و فقط سوریه با ما همراه بود.

وی خاطر نشان کرد: با وجودی تمامی سختی ها، تحریم ها و دشواری های جنگ، رزمندگان اسلام پای امام و ولایت مداری ایستادند و سردار شهید کلهر نیز یکی از همین مردان خدایی بود.

کوثری ادامه داد: امروز صحنه درگیری با دشمن عوض شده اما خداوند که تغییری نکرده و ما باید خوب بندگی کنیم.

نماینده مردم تهران مجلس گفت: فرماندهان بعد از عملیات کربلای چهار درحالیکه رزمندگان متوسل به حضرت فاطمه شده بودند، عملیات جدیدی (کربلای ۵) را طراحی کردند و لشکر ۱۰ سید الشهدا و ۴۱ ثارالله از همان منطقه کار را آغاز کردند درحالیکه دشمن تا حد ممکن زمین های عملیات را مین گذاری کرده بود اما رزمندگان درنهایت کانال ماهی در منطقه عمومی شلمچه را با موفقیت پشت سر گذاشتند.

وی اضافه کرد: پس از آن بود که دنیا قبول کرد که باید امتیازاتی برای ایران قائل شوند و این بود که آمدند و قطعنامه ای را نوشتند که از سوی ایران رد شد، اما درنهایت در تیر ۱۳۶۷ قطعنامه ۵۹۸ امضا شد.

سردار کوثری اعلام کرد: همه دنیا در این هشت سال جمع شدند اما نتوانستند تزلزلی در دل و قدم های رزمندگان ایجاد کنند، مردانی که تا آخر پای کشور ایستادند.

این نماینده مجلس گفت: شهید کلهر درهمین عملیات کربلای پنج به شهادت رسید. مرد خود ساخته ای که در پیروزی انقلاب اسلامی سهم خود را ادا کرد و بعد از پیروزی نیز لباس رزم را به تن کرد و یک لحظه هم از تن خارج نکرد.

وی افزود: سردار شهید کلهر چنان با عزم در عملیات ها وارد می شد که رزمندگان دیگر نیز از وی تاسی و تبعیت می کردند این بود که خداوند خود خریدارش شد و به درجه شهادت رسید.

سردار کوثری با بیان اینکه همه مردم ایران جایگاه شهدا را پاس می دارند، یادآور شد: اگر این روحیه در بین مردم نبود انقلاب اسلامی پابرجا نمی ماند، از همین رو بود که مردمی که امام علی را تنها گذاشتند بهترند.

این نماینده مجلس گفت: اگر این موفقیت های جمهوری اسلامی نبود چرا دشمن این میزان عصبانی است و سپاه را در لیست تروریست ها قرار داده، جز این است که سپاه هر جایی و در هر زمانی که نیاز کشور بوده وارد عمل شده است؟

وی مقابله با داعش را یکی از خدمات سپاه به جهانیان برشمرد و اظهار داشت: داعشی ها تا ۳۵ کیلومتری مرز ما هم آمدند، اما اینجا رهبر معظم انقلاب دو تدبیر کرد نه یکی ورود نیروهای مسلح در خاک عراق و دیگری ارسال نامه ای به آیت الله سیستانی برای درخواست از مردم و جوانان برای ورود به صحنه مقابله با نیروی تروریستی داعش بود.

سردار کوثری در پایان خاطر نشان کرد: هفت لشکر عراق تسلیم داعش شده بودند اما شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه با اتکا به خداوند رفت و آنان را شکست داد.

در این یادواره تعدادی کثیری از رزمندگان عملیات کربلای پنج ، مادران شهدای گرانقدر این عملیات و خانواده معظم شهدا حضور داشتند که از آنان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha