نماینده تهران : پیش از انقلاب منابع کشور بین هزار فامیل شاه توزیع می شد

شهرری - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران ستمشاهی موضوع شاخص این بود که فقط اطرافیان شاه از زندگی نسبتا خوب و بالای متوسط برخوردار باشند و همه منابع در میان هزار فامیل شاه توزیع می شد.

حاج محمد (اسماعیل) کوثری بعنوان یکی از مبارزان انقلابی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تشریح وضعیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه زاده تهران بوده در این جا زندگی کردم به طور دقیق می توان گفت در زمان قبل زندگی ها با مشکلات فراوانی اداره می شد؛ به یاد دارم که در تهران حدود ۱۰ تا ۱۲ نقطه حلبی آباد وجود داشت و در آن دوران از این تعداد اتوبان و خیابانی که امروز می بینیم خبری نبود و تنها یک مورد اتوبان احداث شده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره پیش از انقلاب اسلامی در تهران، امکانات بسیار محدود بود و مترو نیز وجود خارجی نداشت و عمده خیابان ها با عرض بسیار کم دیده می شد و جنوب شهر تفاوت بسیار زیادی با مناطق بالای شهر داشت.

فرمانده دوران دفاع مقدس در لشکر ۲۷ محمد رسوالله (ص) تهران در مورد شرایط اقتصادی کشور در آن دوران بیان کرد: در حالی که در آن سالها روزانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت استخراج می شد و ۵۰۰ هزار بشکه مصرف داخلی بوده و ۶ میلیون بشکه نفت نیز صادر می شد، اما سهم ملت فقط ۱۶ درصد بود. در دوران قبل از انقلاب، توان و استعدادهای داخلی نادیده گرفته می شد تا جایی که تعداد مستشاران آمریکایی که در حدود ۵۰ هزار نفر در ایران بودند دارای اختیارات زیادی بودند و این باعث شده بود شاه ملت ایران را به معنای واقعی هیچ کاره می‌دانست.

پول نفت ایران در آمریکا بلوکه شد

نماینده تهران : پیش از انقلاب منابع کشور بین هزار فامیل شاه توزیع می شد

سردار کوثری عنوان کرد: متاسفانه این رقم نیز در حساب مشترکی در بانک آمریکا سپرده گذاری شده بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از این پول ها و سرمایه ها توسط آمریکا مصادره شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران قبل از انقلاب، توان و استعدادهای داخلی نادیده گرفته می شد تا جایی که تعداد مستشاران آمریکایی که در حدود ۵۰ هزار نفر در ایران بودند دارای اختیارات زیادی بودند و این باعث شده بود شاه ملت ایران را به معنای واقعی هیچ کاره می‌دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشن‌های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی به عنوان عظیم‌ترین برنامه تبلیغی شاه گفت: در شرایطی که در جامعه فقر حاکم بود شاه با هزینه های هنگفت اقدام به برگزاری جشن‌های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی در ورزشگاه آزادی که در آن دوران به نام آریا مهر برای بازی های آسیایی ساخته شده بود می کرد.

وی افزود: پس از برگزاری این جشن ها، در شرایطی قرار گرفتیم که قیمت نفت در جهان سیر صعودی داشت و وضعیت درآمد ایران از سال ۵۲ خوبتر شد اما تغییر اساسی در زندگی مردم شکل نمی گرفت.

نماینده تهران : پیش از انقلاب منابع کشور بین هزار فامیل شاه توزیع می شد

سردار کوثری بیان کرد: وقتی بحث صنعت در کشور پیش آمد، کشاورزان به سمت کار کردن در کارخانجات راهی شدند و اقتصاد داخلی لطمات زیادی متحمل شد.

میزان سواد مردم در زمان پهلوی پایین بود

شاه با تدابیر صهیونیست ها و بهاییت تاریخ اسلام و به خصوص هجری شمسی را تغییر دادند و به تاریخ شاهنشانی مبدل کردند و می گفتند کورش بخواب که ما زنده هستیم؛ در این جا بود که امام خمینی (ره)طاقت نیاورند زیرا می‌دیدند که در آن شرایط جشن‌ها در بدترین وضعیت و فجیع ترین شکل و زشت ترین روش در شیراز و تهران برگزار می شد.

وی در مورد میزان سواد مردم ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: در سال ۵۵ در آماری که از سطح کشور گرفته شد تعداد با سوادان کل کشور آن هم در سطح عالی فقط ۴۶ و نیم درصد و در این میان۳۲ درصد از بانوان از سواد برخوردار بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آن دوران به خوبی به یاد داریم که وضعیت تهران این میزان گسترده همراه با ساخت و سازهای امروزی و خودروهای متعدد شخصی نبود.

وی اظهار داشت: این چنین بود که شاه با تدابیر صهیونیست ها و بهاییت تاریخ اسلام و به خصوص هجری شمسی را تغییر دادند و به تاریخ شاهنشانی مبدل کردند و می گفتند کورش بخواب که ما زنده هستیم؛ در این جا بود که امام خمینی (ره)طاقت نیاورند زیرا می‌دیدند که در آن شرایط جشن‌ها در بدترین وضعیت و فجیع ترین شکل و زشت ترین روش در شیراز و تهران برگزار می شد.

نوکر صفتی شاه

نماینده تهران : پیش از انقلاب منابع کشور بین هزار فامیل شاه توزیع می شد

سردار کوثری خاطرنشان کرد: البته امام خمینی(ره)، مبارزاتشان را از سالها قبل یعنی از سال ۴۲ آغاز کرده بود و در سال ۴۲ شاه را نصیحت کرد که دست از بیگانان بردارد اما به دلیل نوکر صفتی شاه، این توصیه های امام را نادیده گرفت.

وی گفت: در آن ایام وقتی شهادت فرزند امام خمینی(ره) به شکل مرموزی در عراق اتفاق افتاد و بین استخبارات عراق و ساواک هماهنگی صورت گرفت تا امام را از عراق بیرون کنند و در این شرایط کویت نیز ایشان را راه نداد، امام خمینی(ره) را به فرانسه بردند.

هدف شاه این بود تا امام خمینی(ره) شیفته فرانسه شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف شاه این بود تا امام خمینی(ره) شیفته فرانسه شود و دست از مبارزه بردارد، اما امام در نوفل لوشاتو مبارزات خود را ادامه داد و هر روز دوران ستم شاهی به سقوط خود نزدیک تر می شد.

وی عنوان کرد: با فرار شاه، قرار بود امام خمینی(ره) ۱۰ بهمن ماه سال ۵۷ به ایران بیاید اما به دستور بختیار فرودگاهها را بستند تا اینکه ۱۲ بهمن با استقبال میلیونی مردم از امام ایشان به کشور بازگشتند.

نماینده تهران : پیش از انقلاب منابع کشور بین هزار فامیل شاه توزیع می شد

سردار کوثری تصریح کرد: امام خمینی(ره) نخستین جایی را که برای عزیمت و سخنرانی انتخاب کرد، بهشت زهرا(س) بود، ایشان در جمع گسترده مردم فرمودند من دولت تشکیل می دهم و در دهان دولت می زنم که منظورشان دولت بختیار بود. با فرار شاه، قرار بود امام خمینی(ره) ۱۰ بهمن ماه سال ۵۷ به ایران بیاید اما به دستور بختیار فرودگاهها را بستند تا اینکه ۱۲ بهمن با استقبال میلیونی مردم از امام ایشان به کشور بازگشتند.

وی با بیان اینکه در نهایت انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید اظهار داشت: انقلابی که در طول ۵۰ روز این گونه رقم بخورد در تاریخ جهان بی سابقه است، حضرت امام(ره) حتی نوع نظام را مشخص کرد و گفتند مردم خودشان رای بدهند که با ۹۸و ۲ دهم درصد از آرای موافق نوع انقلاب یعنی نظام جمهوری اسلامی مشخص شد.

در روزهای نخستین انقلاب دشواری های زیادی وجود داشت

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص بخشی از مسائل و مشکلات در ابتدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: در روزهای نخستین انقلاب دشواری های زیادی وجود داشت، حتی ۳۳ روز ذخیره گندم داشتیم و آمریکایی ها می دانستند باید ما را وابسته کنند همان طور که در زمان طاغوت، وابستگی زیادی وجود داشت، اما ایران با ندای خودکفایی و جهاد سازندگی به حرکت خود ادامه داد.

نماینده تهران : پیش از انقلاب منابع کشور بین هزار فامیل شاه توزیع می شد

وی در این باره افزود: وقتی دشمن دید توطئه ها و ترور شخصیت ها و فعال کردن گروهای جدایی طلب و منافقان و کودتا فایده ای ندارد و موفق نشدند انقلاب اسلامی را زمین گیر کنند بر جنگ دامان زدند و جنگ را تحمیل کردند.

سردار کوثری بیان کرد: در واقع دشمنان، جنگ را از قبل پیش بینی کرده بودند و قصد داشتند خوزستان را سه روزه بگیرند و ۷ روزه به تهران برسند، اما اعراب خوزستان با دشمن همکاری نکردند و ورق برگشت و نتوانستند نظام جمهوری اسامی ایران را در دو سال نخست ساقط کنند.

با تدابیر رهبری و حضور مردم ولایت مدار، دشمنان در جنگ شکست خوردند

وی اظهار داشت: در این میان ولایت و تدابیر رهبری و با حضور مردم ولایت مدار، دشمنان در جنگ شکست خوردند و ایثارگری ها و جانفشانی ها اجازه نداد یک وجب از ایران در اختیار دشمن قرار بگیرد؛ پس از جنگ، کار سازندگی آغاز شد و پیشرفت ها توسط جوانان ایرانی رقم خورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو پیرامون عقب نشینی اروپا از تروریستی خواندن سپاه افزود: دشمنان در یک اقدام نابخردانه ای همگی از جمله سردمداری امریکا و اسرائیل و عربستان و آلمان و همه عوامل ضد انقلاب همچون گروههای سلطنت طلب و منافق، گرد هم آمدند تا جنگی ترکیبی راه بیندازند.در این میان ولایت و تدابیر رهبری و با حضور مردم ولایت مدار، دشمنان در جنگ شکست خوردند و ایثارگری ها و جانفشانی ها اجازه نداد یک وجب از ایران در اختیار دشمن قرار بگیرد؛ پس از جنگ، کار سازندگی آغاز شد و پیشرفت ها توسط جوانان ایرانی رقم خورد.

وی بیان کرد: نه تنها دشمنان در این اقدام هیچ غلطی نتوانستند مرتکب شوند و کاری پیش ببرند بلکه توسط ولایت مداری مردم ایران بلایی سر شان آمد و سرشان به سنگ خورد و دست از پا دراز تر کردن برداشتند ، راههای دیگری را در پیش گرفتند تا بگویند سپاه تروریست است.

پس داعش را چه کسی نابود کرد؟

نماینده تهران : پیش از انقلاب منابع کشور بین هزار فامیل شاه توزیع می شد

سردار کوثری بیان کرد: اگر سپاه به نقل اشتباه غرب و اروپاییان،( ت ر و ر ی س ت) است پس داعش را چه کسی نابود کرد وقتی داعش را با گروههای دیگر تروریستی در کشورهای خاورمیانه تشکیل دادند، سپاه نیز آنها را از بین برد و ترامپ قمار باز ، فرمانده عزیز ما حاج قاسم سلیمانی را که با داعش جنگید را شهید و ایشان را ترور کرد. حالا سپاه را تروریست می نامند در حالی که باید ترامپ را که عامل اصلی تروریست هاست مجازات می کردند.

فرمانده وقت سپاه محمدرسوالله (ص ) در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: اروپاییان امروز سردر گم هستند و اراده ای از خود ندارند پارلمان اتحادیه اروپا گامی برداشتند و فکر می دند ملت ایران کوتاه می آیند و دیدند همه یکپارچه در کنار هم هستند و همه ملت ایران امروز سپاه هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سپاه از ۴۳ سال قبل در قانون اساسی مشخص گردیده است . ماموریت ها وبرنامه ها و بودجه اش مشخص و همه کارهایش قانونی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha