فرمانده سپاه سید الشهدا (ع): تاریخ دفاع مقدس باید برای جوانان بازگو و تبیین شود + فیلم

شهرری - ایرنا - فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: جوانان امروز نیازمند اطلاع رسانی از تاریخ ایران، دفاع مقدس، دشواری کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند، شایسته است که این مسائل برای آنان بازگویی و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمد ذوالقدر روز شنبه در یادواره شهدای عملیات غرورآفرین کربلای ۵ و بیت المقدس ۲ با محوریت گرامیداشت یاد سردار شهید حاج یدالله کلهر در سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران افزود: جامعه امروز ما به حرف زدن، گفت و گو، عشق ورزیدن، حضور در جمع مردم، تبیین و توجیه نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در کنار چنین خلائی، دشمن هم در این حوزه فعال است، تاکید کرد: دستاوردهای چنین نشست هایی نباید در مراسم ها به به پایان برسد، باید یاد و خاطره شهدا را همواره زنده نگاه داشت و به جوانان شهامت و شجاعت آنان و راهی که پیموده اند را تبیین کرد.

ذوالقدر با بیان اینکه تاریخ ایران بهم پیوستگی دارد، اظهار داشت: مدافعان حرم و سلامت با رزمندگان دفاع مقدس فاصله ای نداشتند و فقط به لحاظ گردش ایام فاصله زمانی دارند اما در حقیقت این شهدا بهم پیوند خورده اند.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه امروز در بدرقه راهیان نور، دانش آموزان اعزامی به این مناطق تفاوتی با رزمندگان عازم به دفاع مقدس نداشتند، گفت: امروز ما با سال ۶۰ و ۵۹ تفاوتی ندارد فقط محیط تغییر کرده ولی دشمن و دشمنی او پابرجا است.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم ایران خوب هستند و حتی بدهایمان، اشکال از مااست که نتوانسته ایم آنان را جذب کنیم، خاطرنشان کرد: مردم ایران بارها با ولایتمداری و حضور در عرصه های مختلف ثابت کرده اند که از مسلمانان صدر اسلام بهتر هستند.

ذوالقدر خطاب به رزمندگان حاضر در جمع تاکید کرد: امروز نوه های شما باید دفاع مقدس را حفظ کنند، این یادواره متعلق به چهار هزار لشکر سیدالشهدا (ع)، ۱۲ هزار شهید استان تهران، ۵۰۰ شهید مدافع حرم فاطمیون و ۲ هزار جانباز فاطمیون است که در این سرزمین زیست می کنند.

در این یادواره از رزمندگان عملیات کربلای پنج، مادران شهدای این عملیات و سایر خانواده معظم شهدا قدردانی شد.

رزمندگان‌ سپاه‌ اسلام‌ برای‌ آزادسازی‌ مناطق‌ تحت‌ اشغال ‌و دفع‌ تجاوز دشمن‌ ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد ۱۹ دی سال ۱۳۶۵ عملیات‌ کربلای‌ ۵ را با رمز یا زهرا (س) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز کردند.

تاکید بر ضرورت جهاد تبیین برای جوانان پیرامون مسائل روز

 سردار احمد ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین برای جوانان پیرامون مسائل روز اظهار داشت: جامعه امروز ما نیاز به سخن گفتن، گفت وگو و نیاز به عشق دارد، این جامعه نیاز به در جمع مردم بودن و نیاز به تبیین و توجیه دارد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع)استان تهران افزود:جوانان ما در برخی از حوزه ها، عقب ماندگی دارند، بعضی به دلیل ندانستن تاریخ ایران و تاریخ دفاع مقدس و ندانستن تاریخ دشواری ها و ندانستن دستاوردهای انقلاب اسلامی برخی از این جوانان در این حوزه عقب ماندگی دارند و دشمن در این بخش بسیار فعال است.

وی بیان کرد: بنابراین چنین نشست هایی باید ثمر و نتیجه اش در حسینیه و جمع تمام نشود بلکه همه رسالت داریم این نشست ها و صمیمت ها و مطالب ها و گفته ها و مودت ها و دوستی و صفا را به جامعه و نسل امروز منتقل کنیم.

سردار ذوالقدر عنوان کرد: تاریخ ما یک تاریخ به هم پیوسته است و ایران ما یک ایران ۱۴۰۰ ساله متدین اسلامی است که به هم پیوند خورده؛ چرا که کربلا با دفاع مقدس فاصله چندانی نداشته است و مدافعین حرم با دفاع مقدس فاصله چندانی نداشته اند و مدافعین سلامت و مدافعین امنیت با هم فاصله ای نداشتند و اگر چه به لحاظ شبانه روز و گردش ایام چند سال از آن سالها گذشته اما به لحاظ حقیقی این ها به هم پیوند خورده و به هم نزدیک و به هم گره خورده اند و این تاریخ ها، جدایی ناپذیر اند.

امیت تجربیات سپاه و بسیج در دوران دفاع   

این رزمنده دفاع مقدس گفت: بسیج و سپاه از نظر سیستم نظامی تجربیات بالایی در جنگ داشتند که این بسیار مهم است.

قاسم نوروزی هم رزم شهید کلهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان خاطرات خود از روزهای دفاع مقدس عنوان کرد: از زمانی که جنگ آغاز شد و عراق عملیات جنگی را آغاز کرد بنده در اصفهان حضور داشتم و در جنگ شرکت کردم، بعد از چند ماه چندتن از دوستان من از جمله فلاحی و آب باز و دیگر دوستان به خیل شهدا پیوستند.

وی بیان کرد: فروغی از شهدایی است که یکی از خیابان های بزرگ در اصفهان به نام ایشان شد، من در آن دوران تنها شدم و به پادگان ولی عصر آمدم و با گردان ها در چند عملیات حضور یافتیم تا تیپ سید الشهدا تشکیل شد .در آن زمان ما جز کادر تیپ سیدالشهدا بودیم.

این رزمنده تصریح کرد: وقتی برای انجام عملیات مسلم رفتیم به دلایلی عملیات محقق نشد و پدافند در منطقه سومار را انجام دادیم از زمانی که پدافند انجام شد تا زمانی که جنگ به اتمام رسید بنده حضور مستمر و مستقیم در لشکر پیاده داشتم و در همه عملیات ها از صفر تا صد حضور یافتم.

نوروزی اظهار داشت: شهید کلهر جانشین لشکر سید الشهدا بود و تجربیات زیادی در رابطه با جنگ داشت و از ابتدای جنگ تا لحظه شهادت جنگید و به یاد داریم روزی را که دستش مجروح شده بود، وی افکار خوبی داشت و به می گفتم دنبال چه می گردید می گفت دنبال ترکش می‌گردم بعد متوجه شدم منظورش شهادت بود.

این رزمنده عنوان کرد: شهید کلهر آرزو داشت شهید شود، وی بسیار صبور بود همه با کلهر درد دل می کردند چون حرفها را گوش و مشکلات را حل می کرد، می گفت من می ترسم جنگ تمام شود و شهید نشوم و شرمنده خانواده شهدا باشم و این روحیه از امتیازات این شهید بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha