۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1021
کد خبر: 85005785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل قطع برق چاههای کشاورزی مه ولات خراسان رضوی برطرف شد

تربت حیدریه- ایرنا- رییس اداره جهاد کشاورزی مه ولات در خراسان رضوی گفت: با پیگیری مسوولان این شهرستان و رفع مشکل قطع برق چاههای کشاورزی، فعالیت های تولیدی کشاورزان منطقه از سر گرفته شد.

هادی ساربان امروز، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از درخواست کشاورزان مه ولات و پیگیری فرماندار و نماینده مردم شهرستان، قرار شد شرکت توزیع برق خراسان رضوی به تناوب چاههای کشاورزی منطقه را در مدار مصرف قرار دهد تا فعالیت های کشاورزی شتاب گیرد.

وی ادامه داد: ۳۳۸ چاه عمیق و ۷۰ چاه نیمه عمیق کشاورزی مه ولات در مجموع حدود ۲۴ مگاوات برق مصرف می کنند که ۱۰ مگاوات آن برقرار شد تا به تناوب مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد اما از هفته آینده تمام نیاز مصرفی چاهها تامین خواهد شد.

رییس اداره جهاد کشاورزی مه ولات در جنوب خراسان رضوی گفت: هم اینک دست کم نیمی از چاههای برقی کشاورزی مه ولات در مدار مصرف و فعالیت قرار دارند و طبق گفته مسوولان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، کمبود برق موقتی است و به زودی این مشکل برطرف می شود.

به گفته ساربان چاههای کشاورزی مه ولات پیش از این به تناوب دچار قطعی برق می شد ولی اخیرا به کلی از مدار شبکه توزیع خارج شد که مشکلاتی را برای کشاورزان شهرستان پدید آورد.

شهرستان مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد و همسایگی کاشمر و گناباد بیشترین میزان پسته خراسان رضوی را تولید می کند ضمن این که در عرضه دیگر محصولات همچون انار و زعفران نیز جایگاه ویژه ای دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha