تراکتور شالیزار در تبریز طراحی و ساخته شد
عکس آرشیوی

تبریز- ایرنا- نخستین تراکتور سبک شالیزار کشور در تراکتورسازی تبریز طراحی و ساخته شد.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تراکتور شالیزار نوعی تراکتور سبک است که با هدف قطع واردات محدود تراکتور به کشور انجام می شود.

وی گفت: این محصول تولیدی برای کار در مزارع شالی کوبی و شالیزارهای برنج کاربرد دارد.

مصطفی وحیدزاده اظهار کرد: هدف دیگر از تولید این تراکتور تامین نیاز داخلی است، با داخلی سازی این محصول صرفه جویی ارزی قابل توجهی در بخش کشاورزی و صنعت ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر نیاز کشاورزان به این نوع تراکتور از خارج تامین می شد که با داخلی سازی آن، رفع وابستگی و جلوگیری از خروج ارز برای کشور اتفاق خواهد افتاد.

وحیدزاده با بیان اینکه توان تراکتور شالیزار ایرانی از مشابه خارجی آن بالاتر است و بازدهی بیشتری دارد، افزود: دهه فجر امسال این تراکتور ایرانی رونمایی و تولید آن آغاز می شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در آینده خط تولید تراکتور ایرانی در جمهوری آذربایجان راه اندازی می شود، اظهار کرد: تراکتورسازی ایران آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را داشته و هر لحظه طرف آذربایجانی نسبت به این درخواست خود آمادگی داشته باشد قطعا از سوی تراکتورسازی همراهی و همکاری در این مورد صورت خواهد گرفت.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در خصوص رونمایی از تراکتور شالیزار، گفت: برخی مشکلات تراکتورسازی از جمله بحث حامل های انرژی به منظور رفع موانع و تسهیل تولید این محصول بررسی و اقدامات لازم در این راستا صورت گرفت.

محمد کلامی، تراکتورسازی را فراتر از یک واحد صنعتی، بلکه هویتی برای استان و کشور عنوان کرد و گفت: هرگونه توقف در خطوط تولیدی این واحد، به ۵۰۰ قطعه ساز و صنعتگر کشور تسری می یابد بنابراین باید روند تولید در آن حفظ و ادامه دار باشد.

وی افزود: تراکتورسازی از ۲ جنبه بر اقتصاد کشور تاثیر دارد یکی سبب ارتقای سطح کیفی و بهره وری در تولید محصولات کشاورزی می شود و دیگر اینکه به صورت غیرمستقیم صنعت قطعه سازی را تقویت می کند به این معنی که هم در صنعت ثاثیر داشته و هم در زیردست کشاوری تاثیرگذار می باشد، مهمتر از همه در خاورمیانه جزو یکه تازان صنعت معطوف به بخش کشاورزی می باشد.

کلامی تاکید کرد: با موارد یاد شده استانداری آذربایجان شرقی آمادگی کامل دارد برای رفع مشکلات و تسهیل امور مجموعه هایی در سطح تراکتورسازی هرگونه اقدام و همکاری لازم را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، تراکتور شالیزار در سال های گذشته از کشورهای چین و ژاپن وارد ایران می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha