امام جمعه همدان: برنامه ریزی در شورای فرهنگ عمومی متناسب با مسایل روز باشد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: شورای فرهنگ عمومی استان باید متناسب با مسائل کنونی جامعه و آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی کند به گونه ای که مصوبات این شورا در کاهش این آسیب‌ها و رفع چالش ها نقش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: کمیته های تخصصی شورای فرهنگ عمومی باید فعال شود و این کمیته های تخصصی بایدمساله محور موارد فرهنگی را بررسی و مهمترین آن‌ها را در شورای فرهنگ عمومی مطرح کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی در فضای انتزاعی گفت و گو می کنیم و تصمیمات آن با فضای واقعی جامعه فاصله دارد، اظهار داشت: باید با ورود به شهر، مناطق حاشیه‌ای و پارک‌ها، آسیب های اجتماعی را از نزدیک ببینیم و متناسب با آن در شورای فرهنگ عمومی تصمیم‌گیری کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: این سوال مطرح است که «دستگاه‌های ما در سال ۱۴۰۱ بودجه های فرهنگی را چگونه هزینه کردند؟» و «چرا شورای فرهنگ عمومی نمی تواند بر هزینه بودجه فرهنگی نظارت کند؟» کهباید پاسخ این سوالات مشخص شود.

وی عنوان کرد: برخی از دستگاه ها دولیتی، اعتبارات فرهنگی را در زمینه هایی هزینه می کنند که نتیجه ضد فرهنگی دارد که با توجه به این موضوع، نظارت بر چگونگی هزینه کرد اعتبارات فرهنگی توسط شورای فرهنگ عمومی استان تصمیم گیری می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورا فرهنگ عمومی، معلمان باید دوره های مهارتی برگزاری اردو را سپری کنند، افزود: باید مربیانی داشته باشیم که در کنار برگزاری اردوها فرهنگی، نکات تربیتی و جهاد تبیین را با نگاه تبیینی دقیق و زبان کودکانه تشریح کند.

وی گفت: باوجود پیگیری های صورت گرفته، آموزش و پرورش استان هنوز اعتبارات در نظر گرفته شده برای بازسازی و تجهیز اردوگاه های شهر همدان را دریافت نکرده است؛ تجهیز این اردوگاه‌ها کمک بسیار زیاری به رشد و تعالی دانش آموزان می کند.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: بازدید ۱۲ هزار دانش آموز از باغ موزه دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و برگزاری این اردوها نقش بسزایی در رشد و تعالی دانش آموزان دارد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه‌های فرهنگی به سمت اجرای سند فرهنگی حرکت کند، تصریح کرد: بین یک تا سه درصد بودجه هر دستگاهی باید در حوزه فرهنگی هزینه شود و باید نظارت شود که بودجه فرهنگی در چه زمینه ای هزینه شود.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز گفت: توجه ویژه به اقشار جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان نقش بسیار مهمی در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه دارد و این مهم میسر نیست مگر اینکه در چند حوزه به طور هماهنگ کار کنیم.

سردار سلمان امیری اظهار داشت: هم سالان نقش بسیار موثری در شکل گیری فرهنگ اجتماعی دارند که باید با بهره گیری از این موضوع از خود دانش آموزان برای ارائه آموزش های فرهنگی استفاده شود.

وی افزود: از تاثیر بسیار زیاد والدین بر تربیت نوجوانان نباید عفلت کنیم و رسیدن به این هدف همراهی و همگامی والدین را می طلبد و باید از ظرفیت والدین برای ارتقاء فرهنگ عمومی استفاده کنیم.

مهلت ارسال مقاله به همایش علمی دعا پژوهی در استان همدان تمدید شد

دبیر همایش دعا پژوهی گفت: مهلت ارسال مقاله به دومین همایش علمی دعا پژوهی به میزبانی استان همدان تا هفتم بهمن تمدید شد.

وحید پاشایی تصریح کرد: نخستین همایش دعا پژوهی سال گذشته با استقبال خوب پژوهشگران و مشارکت دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امسال دومین دوره این همایش برگزار می شود، تصریح کرد: در نخستین دوره این همایش ۸۵ مقاله به دبیرخانه ارسال و۶۰ مقاله پذیرش شد که از ابن تعداد ۱۲ مقاله در فصلنامه‌ مختص این همایش، زیر نظر دانشگاه بوعلی به چاپ رسید.

پاشایی تاکید کرد: دومین دوره همایش دعا پژوهی در روز هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود و علاقمندان تا هفتم بهمن فرصت دارند آثار خود را در قالب مقاله به دبیرخانه این همایش واقع در دانشگاه بوعلی سینا ارسال کنند.

وی عنوان کرد: این همایش با موضوع مباحث اجتماعی، نقش تربیتی دعا در فرهنگ عمومی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: مجری این طرح دانشگاه بوعلی سینا و تاکنون مقالات خوبی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی تاکید کرد: مقالات برتر در فصل نامه ملی دعا پژوهی چاپ می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha