امام‌ جمعه همدان: منابع مالی پایدار برای حوزه فرهنگ استان پیش‌بینی شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه بیشتر مواقع مصوبات و برنامه های شورای فرهنگ عمومی به علت نبود اعتبار معطل می ماند خواستار پیش بینی منابع مالی پایدار برای این بخش در راستای پیشبرد اهداف شورای فرهنگ عمومی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار داشت: برای نمونه بیش از ۲ سال برای تهیه سند قرآنی استان همدان زمان صرف شده است اما با وجود تصویب این سند برای اجرای مفاد آن و در عرصه عمل با مشکل اعتباری مواجه هستیم.

امام جمعه شهر همدان تاکید کرد: برای رفع مشکل نبود بودجه فرهنگی می توان برخی منابع در اختیار بخش خصوصی را در اختیار موسسات خیریه قرار داد تا ۱۰۰ درصد درآمد آن صرف امور فرهنگی شود.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: می توان ۲ معدن دولتی این استان را به جای واگذاری به بخش خصوصی با تایید و نظارت شورای فرهنگ عمومی به یک موسسه خیریه تحویل داد تا درآمد حاصل از این معدن در بخش فرهنگی هزینه شود و مجبور به پیگیری برای تامین اعتبار از مرکز نباشیم.

وی گفت: اردوهای طرح معرفت علاوه بر دانش آموزان باید برای معلمان نیز برگزار شود چرا که برخی از معلمان به علت داشتن شبهات، این مسائل را در مدارس و کلاس درس نیز مطرح می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان  همدان بیان کرد: اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس همدان اعتبار پیش بینی شده برای اردوگاه تربیتی را در محل دیگری هزینه کرده است که باید از این قبیل کارها و جابجایی محل هزینه کرد اعتبارات جلوگیری شود.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: اردوگاه های تربیتی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری نیازمند امکاناتی هستند که باید با بهره گیری از یک تیم خبره و توانمند در زمینه تربیت کودک و الگو برداری از نمونه های موفق، این امکانات را مهیا کرد.

وی اضافه کرد: اختصاص اعتبار برای تکمیل اردوگاه تربیت محور باید در اولویت بودجه ای استان باشد تا بتوان پایان سال جاری دست کم ۲ اردوگاه را تجهیز و راه اندازی کرد.

امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه نگاه تبیینی و تربیتی در اردوگاه ها بسیار با اهمیت است، اظهار داشت: باید ۱۰ نفر از اساتید توانمند و زبده در حوزه کودک را به دوره های آموزشی «مهارت اردو داری» اعزام کرده تا پس از فراگیری دقیق «ارتباط با نوجوانان» بتوان نگاه تربیتی را القا کرد.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: این افراد در قالب یک تیم باید با حضور در مجموعه تربیتی کشور، آموزش های لازم را از نظر شکلی و محتوایی درباره ارتباط با نوجوان و چگونگی پاسخ به شبهات آنها فرا بگیرند و این افراد پس از تبدیل شدن به یک متخصص کودک و نوجوان ، در آموزش و پرورش جذب و به کار گرفته شوند.

وی اظهار داشت: یک دانش آموز برای حضور در اردوی ۲ روزه باید دست کم ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت کند که برای کاهش هزینه های پرداختی از جیب دانش آموز، آموزش و پرورش می تواند از اتوبوس های در اختیار شهرداری استفاده کند همچنین در زمینه تغذیه سازمان صمت همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه نیازمند راه اندازی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس در استان همدان هستیم گفت: به گفته رهبر فرزانه انقلاب دانش آموزان با حضور در این نمایشگاه ها با آموزه های دفاع مقدس آشنا می شوند.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: با توجه به ارائه سند فرهنگی استان در شورای فرهنگ عمومی همدان، باید این سند رسانه ای شده تا کارشناسان با مطالعه دقیق آن بتوانند آن را نقد کنند و در ادامه از این نظر و ایده های کارشناسان استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha